Öt nappal a Las Vegas-i Nagydíj leintése után máris kezdetét vette a katari hétvége egyetlen szabadedzése (a sprintformátum miatt a következő esemény már egy időmérő lesz).
Az első F1-es szabadedzés, aminek Max Verstappen már négyszeres világbajnokként vágott neki, azt követően, hogy Las Vegasban pontot tett a 2024-es egyéni küzdelem végére – ehhez elég volt a rivális, Lando Norris előtt végezni, amit magabiztosan abszolvált is.
Az egyéni bajnoki cím sorsa tehát eldőlt, a konstruktőrök között viszont továbbra is nyitott a küzdelem, sőt a Ferrari csökkentette is lemaradását a McLarennel szemben Vegasban.
A vörösök a katari edzést is jól kezdték: az első tíz perc végén Charles Leclerc állt az élen úgy, hogy leggyorsabb körét a kemény keverékű Pirelliken teljesítette, miközben a közvetlen riválisok (vagyis a Red Bull, a McLaren és a Mercedes pilótái) a közepeseken kezdtek.
Verstappen ekkor második volt, Carlos Sainz (szintén a keményeken) harmadik, Cunoda Juki pedig a negyedik az RB-vel.
Az első tízben Sergio Péreznek, Nico Hülkenbergnek, George Russellnek, Aleander Albonnak, Norrisnak és Kevin Magnussennek volt még helye.
Leclerctől előbb Russell, majd a Las Vegas-i időmérő hőse, Pierre Gasly vette át a vezetést, majd Verstappen ugrott az élre, hogy a második tíz perc végéhez közeledve aztán Leclerc-nek „adja át” az elsőséget, aki továbbra is a keményeken körözött.
Az első hármast ekkor Leclerc, Verstappen és Gasly alkotta – őket mindössze két tized választotta el. Norris állt a negyedikk, Sainz az ötödik, Russell pedig a hatodik helyen. Cunda hetedik volt, majd Albon, Pérez és Oscar Piastri volt a sorrend.
Az első etapok utáni kerékcseréket egy nyugalmasabb időszak követte több versenyszimulációval, a fenti sorrend tehát hosszú percekig érvényben volt.
Azon először a McLaren versenyzői próbáltak változtatni a második fél óra elején, gyors körét viszont – egy megcsúszás után – Piastri és Norris sem fejezte be. Velük ellentétben a Ferrari pilótái még tovább gyorsultak úgy, hogy még mindig a kemény keverékeket használták.
Leclerc mögé tehát Sainz ugrott, majd miután sikerült megjavítania addigi legjobbját, Norris lépett elő a harmadik pozícióba. Huszonkét perccel az edzés vége előtt aztán ismét változott az állás az élen, miután Sainz jobb kört futott csapattársánál.
Ferrari 1-2-vel fordult tehát a mezőny a hajrára, majd Norris, Gasly, Verstappen volt a sorrend az első ötben. Őket Piastri, Fernando Alonso, Russell, Cunoda és Albon követte.
Az utolsó tíz perc aztán igazi „mini-időmérőt” hozott, mindenki visszatért ugyanis a pályára és mindenki a lágy abroncsokon vágott neki a hajrának. Láthattunk tehát egy gyors kvalifikációs szimulációt.
A Ferrari és Leclerc a lágyakon is roppant magabiztos volt: a monacói egy, a csapattársánál hét tizeddel gyorsabb körrel állt az élre az első menet után.
Kettejük közé az utolsó percekben a két McLaren vágott: Norris jött fel a második, Piastri pedig a harmadik helyre. Lemaradásuk két tized alatti volt, legalábbis addig, amíg Leclerc be nem fejezte utolsó gyors körét: ezzel a monacói négy tizedesre növelte előnyét.
Leclerc tehát roppant magabiztosan kezdte a hétvégét, az első és egyetlen edzésen pedig Norris és Piastri került még be az első háromba. Sainz negyedikként zárt, Cunoda ötödik lett, Valtteri Bottas pedig az utolsó pillanatokban nem kis meglepetésre a hatodik pozícióba jött fel.
Lance Stroll hetedikként végzett, majd Russell, Albon és Hamilton fért még be a legjobb tízbe a pénteki kvalifikáció előtt. Folytatás 18:25-kor a sprintidőmérő felvezetésével!
A szabadedzés végeredménye: