A Pirelli Forma–1-es abroncsai érzékeny lelkek, ezért az utóbbi években nagy hangsúlyt kap az időmérő edzéseken a megfelelő előkészítésük. Ebből sokszor alakult már ki káosz és balesetveszély: egy gyorskörön lévő utolér pár gumibabusgatót, és a nagy tempókülönbség miatt csak pillanatok vannak arra, hogy elkerüljék az ütközést.
A helyzetre reagálva az FIA tavaly Monzában vezette be a maximumidő alkalmazását: a boxutca kijáratánál lévő második, valamint a boxutca bejáratánál lévő első biztonsági autós vonal között minden autónak minden egyes körben egy, az FIA által megszabott limitidő alatt kell körbeérnie.
A szabály létezése óta nem kevés vizsgálatot láthattunk már az idő be nem tartása miatt, Katarban viszont extrém helyzet állt elő. Az FIA összesen 40 alkalommal regisztrálta a maximumidő megsértését. A 20-ból 17 versenyző csúszott fölé a Rui Marques versenyigazgató által előzetesen 1:40,000 másodpercben meghúzott köridőnek. Alexander Albon és Liam Lawson 4 alkalommal lépte át a limitet, de Lewis Hamilton, Oscar Piastri, George Russell, Lance Stroll és Max Verstappen is 3-3 alkalommal.
Ilyen esete egyedül Fernando Alonsónak, Esteban Oconnak, valamint Nico Hülkenbergnek nem volt.
Az FIA-nak mind a 40 esetnél meg kellett vizsgálnia, hogy volt-e alapos indok a lassú haladásra. Ez mindössze másfél órájába telt a testületnek… 15 versenyző 38 esetét végül elnézhetőnek találták, ketten viszont fennakadtak a rostán. Sergio Pérez és Cunoda Juki ellen külön vizsgálat indult, ám mivel Katarban ezzel igencsak belenyúltak az éjszakába, a tárgyalásukat magyar idő szerint szombat 12 órára halasztották, addig nem lesz ítélet.
Pérez a 16, Cunoda a 18. helyen zárta a sprintidőmérőt, és egyelőre úgy tűnik, nincs magyarázat a limitidő nem betartására, ezért büntetés fenyegetheti őket. Túl nagy vesztenivalójuk nincs. A sprinten csak az első 8 helyezett kap pontot, és mivel a táv csak a normál verseny harmada, a felzárkózási esélyük eleve nem a legjobb.
Katarban egyébként a pálya gyorsasága, valamint a kevés egyenes és előzési pont teszi a megszokottnál is nehezebbé a forgalom kezelését és a maximumidő betartását. Az ezzel kapcsolatos probléma már a szabadedzésen megmutatkozott.