A katari sprintnek a fordított rajtrácsos szabály értelmében Oliver Bearman vágott neki a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig a bajnoki tabellán is második Isack Hadjar várta a start pillanatát.
A második sort Oliver Goether és Jak Crawford alkotta, a harmadikon pedig az év közben csapatot váltó Richard Verschoor és a pályafutása első F2-es futamára készülő Dino Beganovic osztozott.
Victor Martins indult a hetedik helyről, a pontverseny éllovasa, Gabriel Bortoleto (a brazil 4.5 ponttal vezetett Hadjar előtt az utolsó két fordulót megelőzően) pedig a nyolcadikról. Az időmérőn remeklő Paul Aron volt a kilencedik, Andrea Kimi Antonelli pedig a tizedik.
Bearman a rajtnál még őrizni tudta elsőségét a lágyabb gumikon induló Hadjarral szemben, miközben Martins remek rajtot produkált: a hetedikről a harmadik helyre ugrott.
Hadjar a második körben vette át az elsőséget Bearmantól és gyorsan elkezdte kiépíteni előnyét a papíron gyorsabb abroncsokon.
Martins őrizte a bravúros rajttal megszerezett harmadik helyet, majd Crawford, Verschoor, Aron, Bortoleto és Beganovic volt a sorrend a pontzónában – a sprinten a Forma–2-ben is csak az első nyolc versenyző kap egységeket.
Miközben Hadjar folyamatosan növelte előnyét, Crawford megpróbálta maga mögé utasítani Martinst, a francia viszont őrizte pozícióját. A mezőnynek az ötödik körben kellett lehiggadnia, amikor Goethe motorhibából adódó kiesése miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.
Crawford ennek végeztével is próbálkozott az előzéssel, de Martins továbbra is harmadik maradt. Az amerikai az újraindítás után több alkalommal is kísérletet tett, Martinson viszont nem talált fogást.
Az élen eközben fokozatosan változott a Hadjar és Bearman közötti dinamika: ahogyan a francia folyamatosan koptatta a közepes keverékeket, előnye csökkent brit riválisával szemben, aki a tizenhatodik körre a korábban három és fél másodperces lemaradását egy alá csökkentette.
A tizenhetedik körben aztán újra Martins és Crawford csatája került a figyelem középpontjába, ezúttal pedig az amerikai végre tudta hajtani az előzést, vagyis hosszú küzdelem után átvette a harmadik helyet ellenfelétől.
Martins Crawford előzése után újabb értékes pozíciókat veszített: Verschoor, Aron és Bortoleto is megelőzte őt. Martinshoz hasonlóan Beganovic is számos helyezést bukott, majd összeakadt Mijata Ritomóval – ez újabb pozíciókba került neki.
Bearman bár gyorsan utolérte Hadjart, a manőverrel egészen a huszonegyedik körig várt, akkor aztán a célegyenes végén bevetődött és visszaszerezte az elsőséget.
Miután Bearman megelőzte őt, Hadjar megpróbált tapadni ellenfelére, igyekezetének viszont egy megcsúszás lett a vége, ami miatt Crawford és Verschoor is elment mellette. A pályára tehát csak negyedikként tért vissza, vagyis már csak két pozícióval előzte meg bajnoki riválisát.
A futam végül biztonsági autós fázissal ért véget, Kush Maini és Antonelli ütközése miatt ugyanis megszakították a száguldást. Az SC-jelzés pedig a leintésig érvényben maradt.
A sorrend tehát már nem változott, vagyis Bearman nyerte a sprintet Katarban, másodikként Crawford ért célba, a harmadik helyezést pedig Verschoor szerezte meg. Hadjar negyedik lett, így végül csak két ponttal csökkentette lemaradását 2.5 egységnyire.
Aron ötödik lett, Bortoleto hatodik, pontot pedig Mijata és Zane Maloney gyűjtött még a hétvége első F2-es futamán. Az F2-es program vasárnap folytatódik a főfutammal, ezt az M4 Sporton 13:25-től közvetítjük!