Tavaly a hétvége azonos szakaszában (az edzésnap végén) már tudható volt, gondok vannak a Pirelli abroncsaival. Az olaszok sérüléseket találtak a 20 körnél tovább használt abroncsokon és jelezték, a magasított kerékvetőkkel való találkozás ugyanis azok szerkezetét.
A sprintfutam után, annak tapasztalatai alapján végül az FIA-val együtt úgy döntöttek, a nagydíjon egy-egy szett legfeljebb 18 körig lesz használható biztonsági okokból. Végül a pályán is módosítottak: a 12-es, 13-as és 14-es kanyarokban beljebb festették a pályahatárokat, hogy távol tartsák a mezőnyt a magas kerékvetőktől. Az idei futam előtt természetesen további változtatások történtek.
Több helyen is változtattak a kerékvetőkön és helyeztek kavicsos bukóteret a pályahatárok mellé. A Pirelli pedig már jóval a hétvége kezdete előtt jelezte, a három legkeményebb keveréket (az 1-es, a 2-es és 3-as jelölésűt) viszi Katarba.
Biztonsági okokból a Pirelli megduplázta az ellenőrzések számát is: a megszokott négy helyett nyolc szettet vizsgáltak át. Az adatok alapján az olaszok eddig nem látják jelét annak, hogy a 2023-as problémák megismétlődhetnek. Jelezték, elégedettek a lekerekített kerékvetőkkel, illetve az is segíti őket, hogy a hőmérséklet is alacsonyabb, mint tavaly volt.
„A tavalyi események alapján ellenőriztünk néhány abroncsot a pénteki szabadedzésről” – fogalmazott bizakodóan a gumiszálló főmérnöke, Simone Berra. „Jelenleg nem látunk olyan jeleket, mint a tavalyi hétvége során.”
„Úgy tűnik tehát, hogy minden módosítás, amit az FIA-val közösen hajtottunk végre, pozitív hatással volt. Ennek igazán örülök. Az abroncsok új CAD-geometriáját szimulátoros módszerrel is ellenőriztük az új kerékvetőkkel és a kapott információk összhangban vannak azzal, amit most a versenypályán tapasztalunk” – emelte ki.