Az év elején reménytelennek tűnt az Alpine helyzete: a lassú és túlsúlyos autóval kezdő csapat számára sokáig a pontszerzés is elérhetetlennek tűnt. Kisebb lépésekben aztán elmozdultak a mezőny végéről, majd egy visszaesés után Austinban valami jelentősen megváltozott…
A legújabb fejlesztési csomaggal tényezővé váltak a középmezőnyben, majd a kaotikus brazil hétvégén gyűjtött dupladobogóval a kilencedikről a hatodik helyre ugrott a bajnoki tabellán – ezzel nemcsak három helyet javítottak, hanem súlyos dollármilliókat is gyűjtöttek. A szezonhajrában ennek a pozíciónak a megőrzése a cél.
A Vegas-i döccenő után Katarban hatalmas lépést tettek ebbe az irányba, Pierre Gasly ugyanis ötödikként ért célba, tíz értékes pontot gyűjtve ezzel. Ráadásul tempója révén végig a középmezőny elejében küzdött, a futam végén pedig a defekt miatt hátracsúszó Carlos Sainzcal.
És a futam egyik hőseként őrizni is tudta pozícióját a jelentősen gyorsabb autóval, egy Ferrarival támadó spanyollal szemben. „Elképesztő futam volt. Top5, az év második legjobb eredménye” – értékelt a leintés után. „Nagyon jó volt az időzítés, az utolsó hétvége előtt! Büszke vagyok a csapatra, főleg, ha visszanézek, hol tartottunk néhány hónapja.”
„Küszködtünk a pontszerzéssel, a kilencedik helyen voltunk a tabellán. Igazából versenyben sem voltunk, de most szárnyalunk! A csapat remek autót adott. Erős, élvezetes vezetni. Most is a határokat feszegettem. A végén nagyot csatáztam Carlosszal. Nagyon élvezetes volt” – emelte ki.
„Tudtuk, hogy van bennünk potenciál, hogy a pontokért harcolunk, de ahogy a verseny alakult… végül védekeznünk kellett! Élveztem ezt a helyzetet. Nem gyakran voltam a legjobb ötben az év során” – magyarázta tovább, majd jelezte, a formajavulás 2025 szempontjából is jó hír, hiszen az egész csapat sokkal magabiztosabbá válik.
„Most nagyon jó pozícióban vagyunk, ha mindent összevetünk. Kezd minden összeállni. Pár dolgon még javítani kell, de tudom, hogy 2025-ben újabb előrelépést teszünk. Nagyon jó, hogy ilyen magasan fejezhetjük be az évet” – húzta alá.
A Sky Sportsnak lelkesen mesélt a Sainzcal vívott küzdelemről is. „Gyorsabb volt nálam” – ismerte le nevetve. „Nagyon kemény ez a pálya, sok a gyors szakasz… de a biztonsági autós fázis alatt pihenhettünk. Komoly nyomás alatt voltam, nagyon oda kellett figyelni az utolsó kanyarokban. Kellettek a jó kigyorsítások. Izgalmas volt, szórakoztató az élen harcolni!”