Nem kereste a mentségeket Lando Norris, elfogadta, hogy rászolgált a büntetésre a Katari Nagydíj. Az egész versenyt a második helyen, Max Verstappen üldözésével töltő britet egy dupla sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyása miatt büntették meg, mégpedig a legsúlyosabb időbüntetéssel, egy 10 másodperces ’stop and góval’.
Norris vétségének lehetőségére elsőként az előtte haladó Verstappen hívta fel a figyelmet, aki a rádión szólt csapatának: mivel jelentőset vesztett az addigi előnyéből, gyanítja, hogy ellenfele nem vett vissza a tempóból ott, ahol kellett volna.
A futam után Norrist megkérdezték, nem neheztel-e a címvédőre a jelentgetés miatt.

„Jól tette. Mindenki ezt teszi. Én is ugyanezt tettem volna” – mondta Norris, aki maga is híres arról, hogy egyből megtalálja mások hibáit a versenyek alatt.
Most a magáét viszont nem találta.
„Elc****tem” – mondta ki egyenesen. „Természetesen csalódott vagyok. Cserbenhagytam a csapatot, pedig ők nagyszerű autót adtak nekem, simán a leggyorsabbat, és én elc****tem.”
„Nem tudom, mit csináltam rosszul. Nem vagyok idióta, ha sárga zászló van, akkor tudom, hogy lassítani kell. Ez az első számú szabály, amit megtanulsz gokartosként. Valamiért nem tettem ma, mert nem láttam, talán elszalasztottam. Ezt tehát most le kell nyelnem.”
„Úgy látták, valami rosszat tettem, tehát biztosan valami rosszat kellett tennem. Csak bocsánatot kérhetek a csapattól az év hátralévő része miatt” – utalt arra, hogy a büntetésével elvesztett pontok visszahozták rájuk a Ferrarit a bajnokságban 21 pontra.

Az FIA mindeközben kiadta a hivatalos indoklását, melyből kiderül, Norris nemcsak időbüntetést kapott, hanem 3 büntetőpontot is. Ennyit is csak a legsúlyosabb kihágásoknál szoktak osztani.
„A bírók megvizsgálták a bírói rendszer adatait, a videófelvételeket, az időmérést, a telemetriát és az autón belüli videós bizonyítékot. A telemetria és a fedélzeti hanganyag egyértelműen bizonyította, hogy a 4-es autó vezetője semmilyen tempócsökkentést nem tett a sárga szektorban. A dupla sárga zászló és a sárga fények egyértelműen láthatóak voltak számára.”
„A sárga zászlós szabályok betartása mindenek felett áll minden résztvevő biztonsága érdekében, és erre a követelményre a versenyigazgató jegyzetének első szakasza is minden eseményen figyelmeztet” – állt az FIA indoklásában.