Az argentin az első kanyarban ütközött Esteban Oconnal, miután a gumikkal küszködő Nico Hülkenberg megcsúszott és „rálökte” autóját a riváliséra. Az incidens következtében ő és Ocon is kiesett, Hülkenberg viszont folytathatta a versenyt.
A kiesés Colapinto számára duplán fájdalmas volt: egyrészt autója ismét megsérült, azt követően, hogy a szezonhajrában a Williams több alkalommal is komoly anyagi károkat szenvedett el a pilóták különböző balesetei miatt. Másrészt pedig elveszített egy lehetőséget arra, hogy az utolsó két verseny egyikén is bizonyítsa rátermettségét.
Nem meglepő tehát, hogy roppant csalódottan nyilatkozott a versenyről és egy kicsit a két riválisnak is odaszúrt, akik érzése szerint túl nagy kockázatot vállaltak a nagydíj első körében, ő pedig igazából semmit sem tehetett az ütközés elkerüléséért.
„Nagyon kiábrándító…” – foglalta össze a versenyt, amikor az AutoRacer a katari tapasztalatokról kérdezte. „Egészen egyszerűen csak elkaptak az első kanyarnál, és én igazából semmit sem tehettem. Ez eléggé frusztráló. Az első kanyarban, hátulról a tizennyolcadik és a tizenkilencedik helyről hülyeség ekkora kockázatot vállalni” – mondott ítéletet.
„Nagyon-nagy rést hagytam a belső íven. És ennek ellenére is az oldalamba hajtottak. Szóval semmit sem tehettem. Próbáljuk kideríteni, hogyan tudjuk megjavítani az autót a következő versenyre, Abu-Dzabira. Ez a legfontosabb” – emelte ki.
Végül aztán rámutatott volt még egy ok, ami miatt bosszantónak találta a kiesést: a versenyt sokan feladták és több büntetést is kiosztottak, így tényleg volt esély egy jobb eredményre. „A futam izgalmasnak tűnt, jó lett volna ott lenni és harcba szállni a pontokért. De ez benne van. Sajnos nem úgy alakult, ahogy elterveztük” – mondta.
„Mindig az a legfrusztrálóbb, ha az első körben esel ki. Egy kanyart nem tudtam bevenni. Ez egyszerűen kiábrándító. Azt hittük, unalmas futam lesz, de végül eléggé izgalmas lett, mindenki előtt nyíltak lehetőségek. De néha nem a tervek szerint alakulnak a dolgok” – zárta gondolatát.