Zajlik a csapatépítés a Cadillacnél. A Forma–1-be 2026-ra felvételt nyerő új amerikai csapat már az F1 korábbi elutasító válasza után is toborozta a szakembereket az F1-es projektjéhez, és azóta, hogy a sportág kereskedelmi jogainak tulajdonosa meggondolta magát a mezőnybővítés kapcsán, már kétségek nélkül folytathatják az építkezést.
Az amerikaiak most egy újabb elismert szakemberre vetették ki a hálójukat: a Haasnál eddig ugyanezen pozíciót betöltő Peter Crolla lett a csapatmenedzserük.
Crolla alapító tagja volt a Haas-istállónak. 2015-ben a McLarentől szerződött hozzájuk. Kulcsszerepe volt a 2016-ban debütált csapat felépítésében és működőképessé tételében. Most hasonló kihívás vár rá a következő újoncnál, a Cadillacnél is.
A Haas korábban már bejelentette, hogy belső átszervezéseik keretében új csapatmenedzserük lesz. Crolla távozása már a 2024-es szezon végén biztossá vált.
A Cadillac ezzel újabb ismerős nevet tudhat a soraiban. Projektjüket olyan szakemberek irányítják, mint a korábban az F1 2026-os szabályainak megalkotásában segédkező Pat Symonds, aki tanácsadóként dolgozik náluk. Emellett Graeme Lowdon, a Manor/Marussia korábbi csapatfőnöke is csatlakozott hozzájuk csapatfőnökként. valamint Nick Chester technikai igazgató is, aki már a pályázatuk benyújtásakor munkába állt, és korábban ugyanilyen pozíciót töltött be a Lotus-csapatnál.

Az F1 már garantálta a Cadillacnek az F1-es indulási jogot, a hivatalos felvételi eljárás azonban még nem zárult le. A hírek szerint erre hamarosan sor kerül, így formálisan is biztossá válik az F1 2026-os mezőnybővítése. Először az FIA jóváhagyását kaphatják meg, ezután az F1 tulajdonosaival is megköthetik a kereskedelmi megállapodásukat.
Symonds szerint ígéretes, ami a színfalak mögött zajlik a Cadillacnél. „Nem igazán tudtam, mire számíthatok. Ez egy nulláról indított projekt, de sok kulcsember dolgozik nagyon keményen már egy éve, és figyelemre méltó, amit eddig elértek. Noha már többségükkel dolgoztam együtt korábban, így tudom, milyen minőségi munkára képesek, de így is lenyűgözött, és nemcsak az autó fejlesztése, de az is, hogy mennyire jól végzik az alapozó munkát. Igazán hiszem, hogy 2026-ban olyan autót tudunk a rajtrácsra állítani, ami a csapat, de a Forma–1 számára is elismerést hoz majd” – mondta a korábban a Benettonnal és a Renault-val is világbajnoki címeket ünneplő szakember.