Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Máris reagált a Pirelli az eseménytelen Japán Nagydíjra

Máris reagált a Pirelli az eseménytelen Japán Nagydíjra

Pirelli
Reagál a Pirelli a Japán Nagydíj után kapott kritikákra és a „stratégiai lehetőségek szélesítésének az érdekében” Imolába valamint Miamiba is lágyabb keverékeket visz, mint az előző szezonban.

A vártnál eseménytelenebb versenyt hozott a 2025-ös Japán Nagydíj, a leintés után pedig több pilóta is megjegyezte, ehhez a gumiknak is közük lehet, az újraaszfaltozott pályán ugyanis „simán” teljesíthették a futamot egy kiállással a kemény keverékeket használva.

Két héttel korábban, a Kínai Nagydíj esetében hasonló tapasztalatokra tettek szert: a kemény keverékek ott is lassan koptak az új aszfalton. Éppen ezért többen jelezték, bíznak abban, a Pirelli változtat a kiosztáson, vagyis a következő helyszíneken a lágyabb keverékeket is beveti, nagyobb teret nyitva ezzel a taktikázás előtt és esélyt adva az izgalmasabb futamoknak.

A Pirelli már reagált is ezekre a kritikákra, a miami és az imolai hétvégére ugyanis lágyabb keverékeket visz, mint az előző szezonban. Amerikába a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncsokat, Olaszországba pedig a C4-es, a C5-ös és a C6-ost, vagyis a három leglágyabbat.

Fotó: XPB

A döntéssel hivatalossá vált az is, hogy Imolában debütál az idei kínálat leglágyabb abroncsa, a C6-os, amit 2024-ben két helyszínen, Mexikóban és Abu-Dzabiban teszteltek és az eredeti tervek szerint az olyan pályákon vetették volna be, mint a monacói, a kanadai vagy a szingapúri, ahol a csekély gumikopás az előző években is „problémát” okozott.

„Idén több választási lehetőségünk van” – fogalmazott a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola. „Ez lehetővé teszi, hogy új megoldásokkal kísérletezzünk és olyan döntéseket hozzunk, amelyek több érvényes taktikát eredményeznek, mind a gumihasználat, mind a kiállások szempontjából.”

„Tudjuk, hogy a csapatok és a versenyzők is nagyon ügyessé váltak a gumikezelésben annak érdekében, hogy a legjobb eredményt érjék el. A versenyzők mindig a határokat akarják feszegetni. Ezt Szuzukában is megerősítettük, ahol bár az izgalmakkal nem volt mindenki elégedett, azzal igen, hogy egyre gyorsabb lehetett az etapok végén” – tekintett vissza a szakember.

„Ezt egyensúlyba kell hoznunk a sportág összes érdekeltjének azon vágyával, hogy megteremtsük a feltételeket a változatos, kiszámíthatatlan és látványos versenyekhez. A gumik és a viselkedésük fontos részét képezik a nagyképnek és az F1 partnereként mi proaktívak akarunk lenni” – emelte ki.

Mario Isola (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak