Imola szerződése 2025-ben jár le, azért pedig, hogy az Olasz Nagydíjat megszerezze, már nem szállhat harcba Monzával, az ottani szervezők ugyanis nemrég meghosszabbították saját kontraktusukat egészen a 2031-es szezonig.
Ami a további helyszíneket illeti, Madrid jövőre biztosan csatlakozik, és úgy tűnik, ez nem jelent feltétlenül egyet Barcelona távozásával. Eközben több ország is pályázik a futamrendezésre, az évi 24 versenyhétvégével pedig az F1 a legtöbb résztvevő szerint elérte a határt. Vagyis várhatóan egy-két pálya ki fog esni, vagy „rotációs rendszerbe” kényszerül.
Az egyik kieső Imola lehet, amire a Forma–1 ügyvezetője, Stefano Domenicali is utalt, amikor a helyszín jövőjéről kérdezték. Megjegyezte, hogy mint Imola városának szülöttje, nehéz döntés előtt áll, de nem tévesztheti szem elől az F1 „globális érdekeit.”

„Az előző hónapokban szembesülünk majd ezzel… emberi szempontból ez nem lesz egyszerű, de olyan nemzetközi szerepben kell helyt állnom, ami fogadja a feltörekvő országok felkéréseit és lehetővé teszi a Forma–1 növekedését. Ki kell értékelnünk a helyzetet és hamarosan végleges döntést kell hoznom” – fogalmazott.
„Olaszország mindig fontos része volt a Forma–1-nek, és ez a jövőben is így lesz. Egyre nehezebb két versenyt rendezni ugyanabban az országban, mert nő az érdeklődés a királykategória iránt. Ezzel a helyzettel kell szembe néznünk a következő hónapokban…” – magyarázta.
„Nem felejtettem el, hogy Imola a nagy nehézségek kellős közepén válaszolt a hívásunkra a koronavírus-világjárvány alatt. Akkor, amikor új helyszíneket kell keresnünk, ők azonnal egy egész város lelkesedésével és képességeivel válaszoltak” – méltatta a klasszikus versenyhelyszín mögött álló szervezőket és támogatást.
