A Red Bull és az Alpine versenyzője az ötös kanyarnál ütközött a szaúdi verseny első körében, amikor Pierre Gasly megpróbálta maga mögé utasítani ellenfelét: a manőver során néhány kanyarig egymás mellett haladtak, de hirtelen elfogyott a hely…
A két autó összeért, Cunoda megforgatta Gaslyt, aki ennek hatására a falba csúszott. A francia verseny azonnal véget ért, riválisa pedig a garázsig még eljutott, de a pályára már nem tért vissza, vagyis ő is feladta a küzdelmet. Az FIA már a futam alatt jelezte, ki fogja vizsgálni az esetet, mindkét fél meghallgatásával.
Ami a pilótákat illeti, Cunoda azt mondta, Gasly nem hagyott neki elég helyet, de az esetet versenybalesetként írta le. Az eset után Gasly sem tűnt dühösnek, bár ő a „ki volt a hibás” kérdést nem akarta kommentálni, kiemelte, ismeri a korábbi márkatársat, és tudja, nem akart rosszat.

A verseny után az FIA neki is látott az eset kivizsgálásának, hivatalos közleményében pedig tudatta, Gaslyt és Cunodát sem tartja hibásnak az ütközésért, amit „első körös versenybalesetnek” minősített. Megjegyezték, a meghallgatás során a két pilóta egyetértett abban, hogy egyikük sem volt hibás a történtek miatt.
„A felek egyetértettek abban, hogy ez egy első körös versenybaleset volt, amiért egyikük sem hibáztatható teljes egészében vagy nagyobb részt” – írták. „Mérlegeltük, hogy első körös incidens volt-e, vagy tényleges incidens a két pilóta között.”
„Végül, figyelembe véve a szűk versenypályát és azt a tényt, hogy az 55-ös autó (Carlos Sainz) épp a 22-es (Cunoda) előtt haladt, arra jutottunk, hogy egyetértünk a két versenyző értékelésével, miszerint egy első körös versenybalesetről van szó, és így is kell kezelni minden további intézkedés nélkül” – tette hozzá.
