Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Brundle: Verstappen kockáztatott és veszített

Brundle: Verstappen kockáztatott és veszített

Sky Sports
A versenyzőből lett szakértő, Martin Brundle úgy véli, Max Verstappen kockázatott és veszített a Szaúd-arábiai Nagydíj rajtja után, amikor a pályán kívül előzte vissza Oscar Piastrit. Megjegyezte, a holland mindig „remekül játszik a szabályokkal” most viszont, először hibát vétett…

A rajt volt a döntő pillanat a szaúdi futamon, de nem úgy, ahogyan azt az esetek többségében megszokhattuk. Nem egy előzés, vagy egy határozott védekező manőver volt a meghatározó, hanem egy vitatott pillanat, amiért később büntetés is járt.

Max Verstappen ugyanis az első kanyarban, a pályán kívül előzte vissza az elsőséget – ha csak néhány pillanatra is, de átvevő – Oscar Piastrit. Bár a holland úgy érvelt, ellenfele leszorította őt a pályáról, az FIA öt másodperces büntetéssel sújtotta, amiért szabálytalanul előzött. A büntetést a kerékcserék alatt töltötte le, és annak következtében elbukta a vezetést.

A Sky Sports szakértője, Martin Brundle az incidens kapcsán arról írt, érzése szerint Verstappen rizikót vállalt a pályán kívüli előzéssel, ez a döntés pedig beilleszthető a róla alkotott képbe, a címvédő ugyanis általában bevállalja az ilyen „határeseteket.”

„Senki sem játszik olyan jól a szabályzattal, mint Max” – mutatott rá Burndle. „De most először kockázatott és veszített. Néha különböző nézőpontból látjuk az eseményeket, megvitathatjuk a különböző forgatókönyveket és megkérdőjelezhetjük az első benyomást, de azzal, hogy viszonylag kis kormányzárral gyorsított a bukótérben, Max tisztességtelen előnyhöz jutott.”

Martin Brundle (Fotó: XPB)

„Efelől sokunknak nem volt kétségünk, és a bíráknak sem, akik 5 másodperces büntetést adtak neki. Ezt egyébként 10-ről mérsékelték, amiért az eset az első körben történt. Végül 2,8 másodperccel veszített. Lehet, ha a csapat azt mondja, azonnal adja vissza a pozíciót, nyert volna” – folytatta.

„Másrészt, elöl ment, tiszta levegőben, ami segített neki a gumik és a fékek megóvásában. Valamint abban is, hogy a motor ne melegedjen túl, ezért erős tempót diktált az első etapban. Talán megérte öt másodperces büntetést kiszabi. Ha ott egy fal van, vagy egy kavicsos bukótér, akkor Max engedett volna és bebújik Oscar McLarenje mögé” – mutatott rá.

Végül megjegyezte, megérti, hogy Verstappen és a Red Bull dühös volt a verseny után (arról viszont nemrég meghozták a döntést, hogy nem fogják megóvni a végeredményt, vagyis elfogadják a büntetést), szerinte azonban rosszul értelmezték a helyzetet.

„Max sokáig dühöngött még a verseny után, mert úgy gondolta, a bírák hibáztak, a kanyar az övé volt és egészen egyszerűen Oscar leszorította őt. Akárcsak Christian Horner, a csapatvezető, aki támogatta a versenyzőjét. Megértem, ahhoz, hogy ilyen sok éven át dominánsak legyenek, el kell hinniük, hogy nekik van igazuk. De most nem olvasták jól a helyzetet és kikaptak” – emelte ki.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak