Ecclestone hosszú évtizedekig volt meghatározó szereplője az autósport világának: azt követően, hogy versenyzőként nem ért el komoly sikereket, menedzsernek majd csapatvezetőnek adta a fejét, később pedig ő vált az F1 „mindenható urává.”
Bár hatalmas fokozatosan csökkent, mint ügyvezető egészen 2017-ig a királykategória élén maradt. Később „tiszteletbeli tanácsadóként” még együtt dolgozott a vezetőséggel, és annak ellenére, hogy napjainkban már „visszavonultan él” és nem tölt be jelentős, hivatalos posztot, gyakran véleményezi az aktuális eseményeket – véleményére pedig a sajtó és sok szurkoló is kíváncsi.
Nemrég, ahogyan azt tőle már az aktív években is megszokhattuk, röviden, tömören az szaúdi futam legmegosztóbb eseményéről, vagyis Max Verstappen első körös pályaszélesítéséről és előnyszerzéséről is elmondta véleményét.

A négyszeres világbajnok miután remek időmérőt teljesített, az élről vághatott neki a futamnak, a második helyről startoló Oscar Piastri azonban lerajtolta őt – még ha csak milliméterekkel is, de vezető pozícióban ért az első kanyarhoz. A mellette haladó Verstappen viszont nem engedett, újra az élre állt, riválisát azonban a pályán kívül előzte meg.
Ezért még a futam alatt öt másodperces büntetést kapott, amit kerékcseréje alatt töltött le. A pályára másodikként tért vissza, Piastri mögé, a fiatal ausztrál pedig innen magabiztosan menedzselte előnyét és nyerte meg a versenyt.
Ami Verstappen döntését illeti, Ecclestone azzal kapcsolatban megjegyezte, nem teljesen érti a versenyző viselkedését. „Elkerülhető lett volna (a büntetés)” – jelentette ki a Blicknek nyilatkozva. „Miért nem adta vissza Max azonnal a pozícióját? Normál körülmények között ugyanis általában nehéz öt másodpercet visszahozni” – tette hozzá.
