Az első gyors körök után Doohan a csapattárshoz, Pierre Gaslyhoz hasonlóan továbbjutásra állt, de egyértelmű volt, hogy szüksége lesz még a javításra, hiszen több élversenyző is mögötte volt, valamint a közvetlen riválisokban is benne volt a jobb köridő.
Az ausztrál azonban nem ért fel utolsó gyors körére azt követően, hogy a boxutcából való kihajtáskor rengeteg időt veszített. Ezt annak a döntésnek köszönhette, hogy az Alpine egyszerre parancsolta ki a garázsból őt és a márkatársat: mivel nem akart ütközni Gasly-val a fal mellett rekedt, ahonnan szerelőinek kellett irányba állítania.

Doohan az incidens után meglehetősen ingerülten rádiózott csapatával. „Ember, ez elfogadhatatlan! Ez nem elfogadható” – jegyezte meg versenymérnökének, aki aztán gyorsan bocsánatot kért a fiatal pilótától. Doohan viszont frusztrált maradt.
„Ha utánam, vagy előttem külditek ki, meg kell győződnötök arról, hogy készen áll. Nem fordulhatok ki… és aztán el kell fordulnom, mert különben ütközünk. És aztán srácok, kiejtettetek a Q1-ben. Ez egy vicc” – folytatta, miután csak a tizenhetedik rajthelyet szerezte meg. Később már higgadtabb volt, az interjúkkor nem feszegette az incidens témáját, de megjegyezte, jobb helyen is végezhetett volna.
Úgy érezte ugyanis, hogy a tempó megvolt a továbbjutáshoz. „Jól éreztem magam az autóban, de blokkoltak a boxban. Zavaros volt, a másik autó miatt. Nem tudtam gyors kört futni, én voltam az utolsó autó, esélyesem sem volt. Az első kör zavaros volt, de így sem volt rossz. Sok idő maradt még az autóban. A sprint nehéz lesz, de tanulni akarok, és a szombati időmérőre összpontosítani.”