Előre féltek a McLaren ellenfelei a Miami Nagydíjtól. Tudták, hogy nagy meleg várható a versenyen, és mivel ilyen körülmények között már Dzsiddában és Bahreinben is kiemelkedett a wokingi csapat, afféle dominanciától tartottak, amilyet végül vasárnap láthattunk is tőlük. Fölényes kettős győzelmük bizonyította: nem csak puszta kitaláció, hogy a McLaren autója olyasmit tud a gumikkal, amit egyik rivális versenygépe sem.
Zak Brown ügyvezető igazgató a pénteki szabadedzésen egy kulacsfelirattal adta meg az alaphangot az őket érő vádak körüli vitához. Előbb jelezte, hogy a Red Bull mostanság nagyon rájuk szállt, és folyamatosan bepanaszolja őket az FIA-nál, majd felvetette, hogy fizetőssé kéne tenni a hivatalos panasztételt, hogy vissza lehessen szorítani az alaptalan, kizárólag a zavarkeltést szolgáló vádaskodást.
Christian Horner Red Bull-főnök szerint jobb, ha a McLaren vezére hozzászokik az új helyzethez: a legjobb autóval rendelkezőt mindig támadni fogják.
„A Forma–1-ben mindig felmerülnek kérdések. Ők pontosan ugyanezt csinálták a mi első felfüggesztésünkkel tavaly” – hívta fel a figyelmet Horner arra, hogy a vádaskodás egyáltalán nem csak az ő fegyverük. „Amikor az élen vagy – mint mi az elmúlt pár évben –, elkerülhetetlenül górcső alatt állsz. Ez része a Forma–1-nek, vele jár.”
„Az FIA számára sok szempontból a csapatok – az összes csapat – végzik el a munka döntő részét, hiszen sokkal nagyobb forrásokat fordítanak az ellenfelek elemzésére, minden csapatnál. Ez hozzátartozik a Forma–1-hez” – mondta Horner a vasárnapi verseny után.

A McLaren szerinte a remek munkájával „kiérdemelte”, hogy most céltábla legyen. „A McLaren autója kiemelkedő. Az elmúlt két évben előnyben voltak, és nyilvánvalóan jó munkát végeznek a gumihőmérséklet kezelésével. Elég megnézni a közepes gumis etapjuk végét: talán akkor voltak a legversenyképesebbek. Szóval erre kell összpontosítanunk. Nekünk most voltak gondjaink a fékekkel, amik növelték a problémáinkat a versenyen, de ez az a terület, amire oda kell figyelnünk, amit meg kell értenünk” – mondta a McLaren gumikezeléséről.
Az FIA tanulmányozza Brown javaslatát
Mindeközben az FIA reagált Brown azon javaslatára, hogy vonják egy fizetős rendszer alá a csapatok egymás elleni vádaskodását. A McLaren főnöke szerint ha 25-50 ezer dollár körüli összegbe kerülne, hogy egy ellenfél hivatalos panaszt tegyen a szövetségnél valamilyen megoldás kapcsán, és ezt a költségvetési plafon alá vonnák, egyből sokkal kevesebb panasz érkezne.
Mohammed bin Szulajm elnök azt ígérte, tanulmányozni fogják az ötletet. „Nem vádolhatsz meg valakit írásos panasz és óvás nélkül, amiért fizetned is kell” – mondta, majd hozzátette, a költségvetési plafon felügyelete viszont már így is épp elég fejtörést okoz a szövetségnek, ezért szeretnék újragondolni annak rendszerét.