Miután a Forma–2-esek kvalifikációját gyorsan „lekavarták” (a piros zászlós fázis alatt jelezték, vége a kvalifikációnak), időben elstartolhatott az imolai hétvége második F1-es szabadedzése.
Ami az előzményeket illeti, az első gyakorláson a listavezető Oscar Piastri volt a leggyorsabb, másodikként pedig a csapattárs, Lando Norris végzett. A konstruktőri tabellán toronymagas előnnyel vezető McLaren tehát 1-2-vel kezdett.
Az állás egyébként roppant szoros volt, a McLaren mögött ugyanis Carlos Sainz, George Russell és Lewis Hamilton is egy századon belül végzett.
A biztató kezdés után a második edzés is a McLaren elsőségével indult: az első percekben Norris volt a leggyorsabb a pályán. A második pozícióban Max Verstappen állt, a harmadik helyezés pedig Piastrié volt.
Norristól a második gyakorlást is lendületesen kezdő Sainz vette át az elsőséget, majd a második tíz perc elején újra a McLaren versenyzője futotta meg a leggyorsabb kört.

Norris előnye 40 ezredmásodperc volt Sainzcal szemben, akit ekkor a csapattárs, Alexander Albon követett. Piastri a negyedik helyen állt, Pierre Gasly volt az ötödik, Charles Leclerc a hatodik, Verstappen a hetedik, Russel pedig a nyolcadik.
A legjobb tízben Cunoda Jukinak és a Jack Doohan helyét átvevő Franco Colapintónak volt még helye. Ami a gumikat illeti, ezúttal mindenki a közepeseken kezdett.
A lágy gumikkal először Fernando Alonso futott mért kört, az élmezőnyből pedig George Russell, aki ezzel gyorsan át is vette az elsőséget Norristól.
A McLaren versenyzői aztán gyorsan „visszavágtak” – Piastri futotta meg a leggyorsabb kört Russell után, a második helyre pedig Norris jött fel. A brit lemaradása mindössze 25 ezred volt a csapattárssal szemben. A rivális csapatoké viszont ezúttal már nagyobb.
Gasly ismét kiugróan jó kört futott, amivel a harmadik helyre jött fel, hátránya viszont majd’ három tized volt. Russell a negyedik helyen négy tizedes hátrányban volt, akárcsak Verstappen és Leclerc. A hetedik helyen álló Isack Hadjar lemaradása egy ezred híján fél másodperc volt.

A legjobb tízben Cunoda, Albon és Sainz volt még benn, ők már mind öt tized feletti lemaradással az élen állóhoz képest.
Az edzés második felében, ahogyan azt a pénteki napokon már megszokhattuk a versenyre való felkészülésé volt a főszerep: a mezőny tagja hosszabb etapokat teljesítettek, több benzint „cipeltek” magukkal, így a köridők már nem változtak.
A gyakorlásra egyébként öt perccel kevesebb idő jutott, Hadjar ugyanis kicsúszott a négyes kanyarnál, autója pedig a kavicságyban ragadt. Emiatt piros zászlós fázist hirdettek, és a zöld jelzéskor már csak másfél perc volt hátra. A versenyzők még kihajtottak a pályára, de elsősorban a rajtgyakorlatok miatt, az edzés a piros zászlóval gyakorlatilag véget ért.
Vagyis, Piastri maradt az élen, aki tehát a második gyakorláson sem talált legyőzőre, viszont ismét minimális volt az előnye Norrisszal szemben.
Gasly harmadikként végzett a nap egyik meglepetését szállítva. Russell volt a negyedik, Verstappen az ötödik, Leclerc a hatodik. Az első tízben a további sorrend Hadjar, Cunoda, Albon és Sainz az imolai edzésnap legvégén.
A második szabadedzés végeredménye: