Imolában, a 2025-ös idény hetedik fordulójával kezdetét vette az „európai szezon” valamint az év második triplahétvégéje (május végén szünet nélkül következik a Monacói Nagydíj, majd június elején rögtön jön a barcelonai futam).
Imolára több csapat is változtatásokkal, fejlesztésekkel készült, felhasználva az első hat verseny tapasztalatait.
A hétvége előtt változott a mezőny összetétele is, az Alpine ugyanis – ahogyan azt több forrás már a télen előre jelezte – lehetőséget adott Franco Colapintónak, aki a következő öt nagydíjon Jack Doohan autóját vezetheti majd.
A hétvégét a konstruktőri kiírásban a McLaren, egyéniben pedig a hat forduló alatt négy győzelmet arató Oscar Piastri várta éllovasként.
Az edzés elején a hazai közönség kedvence – az első olaszországi versenyére készülő – Andrea Kimi Antonelli volt a leggyorsabb, majd az első tíz perc végéhez közeledve Cunoda Juki vette át a vezetést.
A Red Bull japán versenyzőjét Lado Norris váltotta az élen a McLarennel, majd George Russellé volt a legjobb köridő. Ekkor (húsz perccel a kezdés után) Cunoda állt a harmadik helyen, majd a meglepetésember, Gabriel Bortoleto jött a negyedik pozícióban.

A fiatal brazil ráadásul a közepes abroncsokon érte el legjobbját, míg az első hármasból valamint az őt követők többsége is a lágyakon. Mögötte Lance Stroll volt az ötödik, Piastri a hatodik, Pierre Gasly a hetedik.
A legjobb tízben Isack Hadjarnak, a Ferrari pilótájaként először Olaszországban versenyző Lewis Hamiltonnak és Verstappennek volt még helye.
Ahogyan az edzés a feléhez közeledett, Gasly ugrott a második helyre (a francia a közepeseken gyorsult), Antonelli a harmadikra, de gyorsultak a Williams pilótái is: Carlos Sainz negyedik volt, Alexander Albon pedig hatodik.
Sainz aztán még tovább gyorsult: a negyedikről a második helyre jött fel, Russell mögé, igaz két tizedes lemaradással. Sokat javított Verstappen is, aki félidőben harmadik volt.
Russellt aztán Piastri váltotta az élen, aki 54 ezreddel futott jobb kört a Mercedes rutinosabb versenyzőjénél.
A második helyre Norris jött fel, ismét összeállt tehát a McLaren 1-2. Sokat javított Hamilton is, aki megfutotta a negyedik leggyorsabb kört. Piastri, Norris, Russell és Hamilton között egyébként minimálisak voltak a különbségek: a hétszeres bajnok kevesebb, mint egy századmásodperccel maradt el Piastritól.

Sainz ezt az állást tette még szorosabbá az utolsó negyedóra elején, amikor megfutotta a harmadik leggyorsabb kört, ami egy ezreddel volt gyorsabb Russellénél, és csak 52-vel maradt el a továbbra is élen álló Piastriétól.
Leggyorsabb körét ekkor már mindenki a lágy keverékkel érte el, az első ötöst pedig Gasly, Verstappen, Albon valamint a Sauber kettőse követte az első tízben Bortoleto, Hülkenberg sorrendben.
Bortoleto egyébként az utolsó percek egyik „főszereplőjévé” vált, de nem úgy, ahogyan szerette volna, a tizennyolcas kanyarnál ugyanis kicsúszott, koccant a gumifallal és autója a kavicságyban ragadt.
Ezzel az edzés gyakorlatilag véget is ért, valamivel több, mint két perc volt ugyanis hátra és piros zászlós fázis lépett életbe – az edzéseken nem áll meg az óra, így biztosra vehető volt, hogy az autók már nem térnek vissza a pályára.
McLaren 1-2-vel zárult tehát az első szabadedzés, a harmadik pozícióban pedig Sainz végzett. Russell volt az ötödik, Hamilton pedig a hatodik – őket mindössze 96 ezred választotta el. A legjobb tizet pedig Gasly, Verstappen, Albon, Bortoleto és Hülkenberg tette teljessé.
A hétvége programja az F3-asok időmérő edzésével folytatódik, amit az M4 Sport 15 órától közvetít. Ezt a Forma–2-es kvalifikáció követi 15:55-től.
Az első szabadedzés végeredménye: