Noha ismét összejött neki a pontszerzés, az időmérőn remeklő Carlos Sainz nem tudta kiugró eredményre váltani szombati jó teljesítményét Imolában: a futamon „csak” nyolcadikként ért célba, pedig a hatodik helyről startolt.
Versenyét elsősorban a taktika határozta meg: Sainz a tizenegyedik körben állt ki kereket cserélni, és több riválishoz hasonlóan hátrányba került, amikor a tovább kinn maradók profitáltak egy virtuális biztonsági autós fázisból. A rutinos spanyol már a csapatrádión jelezte, nem tetszik neki a taktika, a futam után pedig elárulta, eszébe jutott az is, hogy nem teljesíti csapata kérését.
Vagyis nem áll ki ilyen hamar kereket cserélni, ezt pedig meg is indokolta azzal, hogy a versenyt megelőző a stratégiai opciókkal is kapcsolatos megbeszéléseken „sosem került szóba” az, hogy ilyen hamar sort kerítenek a szóban forgó kerékcserére.

„Ha nagyon őszinte akarok lenni, sosem volt tervben, hogy ennyire korán kiállunk” – jelentette ki a verseny után. „Senki sem figyelmeztetett, hogy ki fogunk állni. Szóval, amikor elhangzott a jelzés, nagyon közel álltam ahhoz, hogy ne álljak ki és ne engedelmeskedjek. Ugyanakkor csapatjátékos vagyok, és a csapatnak nyilván több információja van, mint nekem.”
„Ezért követtem az utasítást, hátha történt valami, amit én nem láttam. Való igaz, mindenki küszködött akkor egy kicsit, de mindig van egy szakasz, amikor a gumik rosszabbnak érződnek és aztán helyrejönnek. És tudjuk, mekkora büntetés a pályapozíció feladása” – magyarázta.
„Mi pedig lemondtunk a pályapozícióról (Charles) Leclerc-rel és az egy kiállásos versenyzőkkel, vagyis a mezőny nagyjával szemben. Szóval mindenképpen meglepetésként ért. Nem lehetünk elégedettek a nyolcadik helyezéssel, noha volt, hogy tizenötödik voltam. Akkor nem hittem, hogy pontot fogok szerezni, de onnan sikerült jól felzárkózni” – emelte ki.

17.05.2025. Formula 1 World Championship, Rd 7, Emilia Romagna Grand Prix, Imola, Italy, Qualifying Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Bearne / XPB Images
„Egész egyszerűen nem sikerült jól teljesíteni vasárnap. Zsinórban másodszor. Sok pontot engedtünk el, mert az első körök után jó pozícióban voltunk, támadtunk és gyorsabbak voltunk, mint az Aston Martin és az előttünk lévő Mercedes. Nem tudom, túlreagáltuk-e Leclerc korai kiállását, de egyértelmű, hogy hamar álltunk ki. Onnantól kezdve a taktika nem igazán működött” – ismerte el.
„Frusztrált vagyok, mert nem ez az első alkalom, hogy vasárnap sok pontot veszítünk, de ugyanakkor sokszor elmondtam a csapatnak, hogy ezeket a hibákat idén kell elkövetni, és tanulnunk kell belőlük. Ugyanakkor tennünk kell egy lépést, mert szerintem kezdünk túl sok pontot veszíteni. Egyértelmű, hogy javítani kell a kommunikáción, azon, ahogyan a futamokon megértjük egymást. Ez nekem mindig az erősségeim közé tartozott” – jelezte.
„Egyértelmű, hogy ennél a csapatnál ezt még fel kell építeni. Biztosítani kell, hogy egy kicsit jobban teljesítsünk, mert frusztráló, hogy mi csak egy nyolcadik helyet hoztunk ki a versenyből látva a hétvégi tempót és azt, hogy Alexander (Albon) egy normál taktikával az első ötben végzett. Tanulni fogunk ebből. Nem küzdünk a bajnoki címért, de a potenciál megvan bennünk azért, hogy a bajnoki címért harcoljunk. Ez egy fiatal projekt, és jó pozícióban vagyunk, hiszen a futamokon bajnokcsapatokkal harcolhatunk. Azt meg kell tanulni, hogyan győzzük le őket” – húzta alá.
