A 2006-os búcsú után Imola évekig dolgozott az F1-es visszatérésen, amire 2020-ban kapott lehetőséget, amikor a királykategória vezetőinek alaposan át kellett alakítaniuk a versenynaptárat a koronavírus-világjárvány miatt.
Az olasz pálya ezt követően négy alkalommal még vendégül láthatta a királykategória mezőnyét, tovább, mint bármelyik „2020-as beugró.” Hogy a helyszín jövőre már nem lesz ott versenynaptárban a 2025-ös futam után dőlt el, Imola viszont jelezte, ennek ellenére továbbra is küzdeni fog a versenyrendezésért, ahogyan tette azt az előző búcsút követően.
A lehetőségek viszont szűkek, hiszen rengeteg új és visszatérő helyszín valamit ország érdeklődik a versenyrendezés iránt. Korábban felmerült, lehetőséget a „rotációs” rendszer jelenthet számukra, de garancia ennek keretében sincs a visszatérésre.
Az F1 ügyvezetője, Stefano Domenicali a helyszínnel kapcsolatban nemrég kijelentette, a mai napig hálás a segítségért, ugyanakkor a sokak által fontos érvként hangoztatott királykategóriás múlt önmagában már nem jelenthet garanciát számukra. „A világjárvány idején nehéz volt pályákat és országokat találni, amik vendégül látnak minket” – fogalmazott a BSMT podcastben.
Stefano Domenicali (Fotó: XPB)„Egy akkora sportágat, mint az F1, a bezárás veszélye fenyegette. Ehelyett mi voltunk az elsők, akik megalkották a különböző protokollokat, buborékokat és megoldásokat arra, hogy bejárjuk a világot és túléljünk. Még akkor is, ha nem volt közönség a lelátókon” – tette hozzá.
„Imola ott volt és rendelkezésre bocsátotta a pályát. Ezért még mindig nagyon tisztelem őket. Vanank rotációs helyek a naptárban, de az érdeklődés növekedésével egy helyszínnek, ami egy adott országon belül már a második, olyan elemeket kell bemutatnia, amelyek igazolják a választásunkat” – magyarázta, majd a történelmi háttérre terelte a szót.
„Ez fontos azok számára, akik hozzám hasonlóan régóta követik az F1-et, de a fiatalok gyorsan elfelejtik a múltat és hamar lapoznak. Az újonnan érkezők számára nincs különbség a monacói és a Las Vegas-i verseny között. A történelmet jövőbe mutató struktúrával kell támogatni” – emelte ki.
Jelezte, Imola számára problémát jelent a létesítmény modernizációja, ami mindenképpen fontos lenne a jövő szempontjából. „Várom a javaslatokat a régiótól és az önkormányzattól, ami nagyon aktív. Köszönöm az elkötelezettségüket. A beruházások szinte eltér a múlttól, más a verseny, agresszívebb a környezet. A naptár valószínűleg nem fog bővülni” – mondta.
Max Verstappen (Fotó: EPA/Luca Bruno)












