Musorujsag
Élő Eredmények

Charles Leclerc a pole-ban a Francia Nagydíjon

Charles Leclerc a pole-ban a Francia Nagydíjon

Boxutca
A Ferrari jól taktikázott, csapatjáék mellett megszerezték az első helyről való indulás jogát.

Kezdésként az a Charles Leclerc lepte meg a mezőnyt, aki a 3. szabadedzésen a csapatával egyetemben nem találta a sebességet. Persze akkor kérdéses volt, hogy mennyire készül a Ferrari a futamra és mennyit tekertek a motoron.

1:31.727-es körrel indított, ami meglepetés volt, hiszen fél másodperccel volt máris jobb, mint a 3. edzést megnyerő Max Verstappen akkori legjobbja. A címvédő nem is tudott valós választ adni erre a nyitótétre (+0.164).

Max Verstappen (Fotó: Moy / XPB Images)

Verstappen köre nem volt teljesen tiszta, hiszen sokak mellett saját csapattársa sem volt a legjobb helyen a holland gyorskörén. Lewis Hamilton is panaszkodott a forgalomra és volt is oka rá. A gumielőkészítés olykor valóban rengeteg lassan közlekedő autót eredményezett.

A Q1 francia szempontból nem alakult jól, miután Pierre Gasly a rengeteg fejlesztéssel felvértezett AlphaTaurival csak a 16. helyen végzett és ezzel rögtön búcsúzott is a szombati naptól a hazai közönség előtt.

Pierre Gasly (és Carlos Sainz (Fotó: Coates / XPB Images)

Talán volt némi köze a hibázó Alexander Albonnak ahhoz, hogy Gasly nem tudott javítani, de abban, hogy Albon végül továbbjutott, Mick Schumachernek a pályalevágása segített. A német a 10. helyre jó időt futott, de szélesített és ezzel ő kikerült a játékból, a williamses pedig be.

A Q2 közepénél Carlos Sainz karcolt egy a Red Bull számára rémisztő időt (1:31.081), ami 9 tizeddel volt jobb Verstappen addigi középső etapos elsőjénél. A spanyol viccesen meg is kérdezte a rádióban a csapatától, hogy elég lesz-e.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Az látszott, hogy az egyenesben hátrányban van a Ferrari, de az is, hogy mindenütt másutt túlzottan nagy előnyben ahhoz, hogy az energiaital-gyárosok esélyesek lehessenek.

Nem is próbálkoztak. Mindenki más viszont igen, hiszen a továbbjutás a tét.

Esteban Ocon (Fotó: Moy / XPB Images)

A hazai közönséget ez a szakasz sem tette felhőtlenül boldoggá, Esteban Ocon búcsúzott a 12. helyen, míg csapattársa, Fernando Alonso az ötödik helyig fel tudott ugrani.

Az eddigiek alapján nem volt kérdéses, hogy Charles Leclerc avagy Max Verstappen lehet a pole-ban. A legjobb passzban lévő Sainz a mezőny végére sorolódik (Kevin Magnussennel egyetemben), így ő kikerült a játékból valójában.

A közvetítésben Kiss Norbert ennek kapcsán fel is vetette, hogy a Ferrari tudna úgy taktikázni, hogy Sainz körét beáldozzák és szélárnyékozásra használják, melynek segítségével akár tizedeket is nyerhetnének Leclerc-nek.

Sajnos a Forma-1 rendezője nem volt ennyire képben, ezért nem láthattuk hogyan alakul Leclerc szempontjából ez a taktikai megoldás.

Későbbi bejátszásból kiderült, hogy egy kicsit félrement a felhúzás a középső szektorban, miután nem jó tempóban sikerült Sainznak magára engednie márkatársát.

Leclerc így is 8 ezreddel az élre állt az első próbálkozás alatt.

Az utolsó nekifutás aztán sikeres volt és Charles Leclerc be is húzta a pole-t a Francia Nagydíjra.

Segített neki csapattársa szélárnyéka, de enélkül is meglett volna az elsőség, csak kisebb előnnyel. A Red Bull a kötelezőt tudta csak hozni ebben a csatában, a 2-3 meglett, Max Verstappen, Sergio Pérez sorrendben.

A Mercedes csak egy emberrel tudta ugyanezt teljesíteni. Lewis Hamilton a negyedik, George Russell pedig a hatodik lett, miután a McLarennel Lando Norris beékelődött közéjük.

A hétvége F1-es programja a vasárnap 13:55-kor felvételről közvetített pilótaparádéval folytatódik, majd a 14:25-kor kezdődő felvezetéssel és a 15 órakor startoló futammal záródik.

 

 

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Batchelor / XPB Images)

További tartalmak