Musorujsag
Élő Eredmények

Nem ijesztett rá Vettel Verstappenre

Nem ijesztett rá Vettel Verstappenre

Motorsport
A szerdai sziporkázás után időeredmények tekintetében ezúttal visszafogott volt a Red Bull, Max Verstappen csapattársához hasonlóan mégis egyre bizakodóbbnak tűnik.

Daniel Ricciardo egy nappal korábban 1:18,047-es körével húzta be az elsőséget, csütörtökön Sebastian Vettel aztán jócskán, 0,9 másodperccel túlszárnyalta idejét, ám a Red Bullnak ezúttal nem volt válasza. Meg sem próbáltak felelni a riválisnak, mivel Max Verstappennek most más programja volt, melynek középpontjában a hosszabb etapok álltak, valamint az új oldalsó és első légterelők kipróbálása.

Ennek – és a többiek „időmérős” próbálkozásainak – az eredménye, hogy az 1:19,842 másodperces kört futó hollandnak be kellett érnie a 12. hellyel, miközben 187 megtett körét csupán Vettel tudta túlszárnyalni. A háromszoros futamgyőztes a délutáni órákban emellett teljesített egy komplett versenyszimulációt is, melyet három közepes gumis etapra osztottak.

„Nagyon sokat mentem ma, és örülök ennek” – nyilatkozta Verstappen. „Semmilyen gondunk nem volt, és ez a legfontosabb. Emellett a tempónkkal is elégedett vagyok. Mindenekelőtt önmagunkra figyeltünk, hogy javítsunk az autón és sok kört menjünk vele. És ez sikerült is.”

Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)

Mindez még nem jelenti azt, hogy Verstappennek ne tűnt volna fel Vettel elképesztő, 1:17,182-es új, nem hivatalos pályacsúcsa, melyet ugyanolyan hiperlágygumival futott, mint amilyennel egy nappal korábban Ricciardo az 1:18,0-s körét. „Mi kipróbáltuk az ultralágyat, de nem azért, hogy gyors kört fussunk vele. Vettel ideje jó, de eleve tudtuk, hogy erősek lesznek, és azt is, hogy a Mercedes is. Mi csak igyekszünk közel lenni hozzájuk” – kommentálta az eredményt.

Hogy mégis miért elégedett a tempójukkal, azt a hosszú etapjai magyarázzák. Verstappen délután Vettellel egy időben teljesítette versenyszimulációját. Miközben ellenfele a szuperlágyon kezdett, a második és harmadik etapján már hozzá hasonlóan a közepes gumit használta, így össze lehetett vetni teljesítményüket. Ha az átlagidőknél tekintetbe vesszük, hogy a Red Bull-ost többször hátráltatta forgalom, elmondható, hogy a második és harmadik etapján Verstappen 0,1 másodpercen belül volt a Ferrarihoz képest – igaz, a nyers eredményeket tekintve Vettelnél volt a minimális előny.

Valtteri Bottas délelőtti versenyszimulációjához már nehezebb viszonyítani, mivel mások voltak a pályaviszonyok. A puszta köridők alapján a finn azonban lényegesen gyorsabb volt két ellenfelénél.

Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)

Vettel legjobb köre Helmut Marko tanácsadót sem rémítette meg, aki megjegyezte, a délelőtti hűvösebb időjárás előny volt a Ferrari számára Ricciardo előző napi eredményéhez viszonyítva, s hozzátette, szerinte továbbra is a Mercedes van lépéselőnyben, míg ők a Ferrarival együtt szorosan követik őket. Az osztrák ugyanakkor azt is hangsúlyozta, még mindig tart attól, hogy a Mercedes erőforrásában maradtak rejtett tartalékok.

Verstappen a jósolt hármas csata kapcsán elmondta, biztatónak tartja, hogy reális esély mutatkozik a címvédő versenyeken történő megszorongatására, ezért csatájuk kulcsát szerinte az időmérős különbségek jelenthetik majd. „Mindenekelőtt közelebb kell lennünk hozzájuk. Ha három-négy tizeden belül vagyunk az időmérőkön, akkor legalább már van esély harcba szállni velük a versenyen. A futamokon általában kicsit szorosabb a küzdelem, ezért a célunk, hogy e három tizeden belülre kerüljünk. Azt nem tudom, mennyire lesz szoros, de hamarosan jön Melbourne, és kiderül” – állapította meg az utolsó téli tesztnapját teljesítő tehetség.

Ami az RB14-est illeti, Helmut Marko és Adrian Newey szavait visszhangozva elégedetten állapította meg: sikerült előrelépniük. „Már a tavaly év eleji és év végi autónk között is óriási volt a különbség, és már  csak ebből kiindulva is arra számítok, hogy ezúttal szorosabb lesz” – jósolta.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak