Két és fél éve várta: Ericsson rekorder, az Alfa pontszerző

Furcsa rekordot állított fel Marcus Ericsson, akinek Bahreinben végre sikerült véget vetnie pont nélküli sorozatának.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Practice Day - Sakhir, Bahrain Marcus Ericsson (Fotó: XPB)

Már két és fél éve várt erre! Marcus Ericsson egykiállásos taktikájával megtréfálta a középmezőnyt Bahreinben, és erejét remekül beosztva a kilencedik helyen csapott célba, két pontot szerezve magának és a Saubernek. Legutóbb a 2015-ös Olasz Nagydíjon intették le a top 10-ben. E pontínsége egyre kellemetlenebb volt, a múlt évben ő volt az egyetlen, aki a teljes szezont végigversenyezte, ám egy pontot sem tudott gyűjteni, és ez nem tett túl jót a róla kialakult „fizetős versenyző” képnek sem.


Monza óta 50 futamot teljesített eredménytelenül, ám Bahreinbe végre ünnepelhetett. Ezzel egy új rekord tulajdonosa is lett egyben: kihagyások nélkül ennél tovább még senki sem várt az újabb pontszerzésére.


A futamnak a 17. helyről nekivágó, lágy gumin rajtoló, majd közepesre váltó svéd úgy érzi, taktikus és okos versenyzésével sikerült bizonyítania a kritikusainak is. „Nagyon nehéz évek vannak mögöttem, és nagyon keményen dolgoztam ezért a remek eredményért. A 2015-ös Olasz Nagydíj óta összesen négyszer értem célba a tizenegyedik helyen, tehát nagyon közel voltam már hozzá, de valami mindig közbeszólt valami – vagy a biztonsági autó, vagy valami más – amikor úgy nézett ki, hogy pontot szerzek. Hogy most sikerült, az nagy elégtétel számomra, és olyan érzés, mintha lehullott volna a teher a vállamról” – ismerte el Ericsson.


„Tökéletes volt a versenyünk. Az időmérőn egy kicsit föláldoztunk a teljesítményünkből, mert inkább a versenyre összpontosítottunk. Ezért voltam továbbra is bizakodó, miután nem jutottam tovább a Q1-ből. Éreztem, hogy a versenyen jobb az autónk, mint az időmérőn volt.”




Marcus Ericsson és Romain Grosjean (Fotó: XPB) Marcus Ericsson és Romain Grosjean (Fotó: XPB)


Ericssont már csak azért is dicséret illeti, mert az élen állók példája megmutatta, nem volt könnyű egy kiállással végigmenni, és ő remekül megoldotta e feladatot. Miközben tudatosan nem erőltette a McLarennel való csatát, jó tempóra volt képes, és a hajrában Esteban Ocont és Carlos Sainzot sem hagyta szóhoz jutni. „Jól sikerült a rajtom és az első köröm, többeket is megelőztem, ami a kulcsa volt a versenyemnek. Emellett a taktikánk is jól működött. Kicsit merész volt részünkről megpróbálni az egy kiállást, mert tudtuk, hogy eléggé necces lesz a gumik szempontjából. De azt is tudtuk, hogy ez lehet a legjobb esélyünk a többiek megelőzésére és a pontszerzésre. Egész végig a gumik beosztására kellett figyelnem, de szerintem szinte tökéletes versenyt produkáltam.”


A tavalyi bakui hétvége óta a mostani volt az első pontszerzése a Sauber csapatának, és a legelső az Alfa Romeo partnereként. A javuló formát mutató svájciak ezzel magára hagyták a mezőny végére visszacsúszó Williamst: már csak ők nem büszkélkedhetnek pontokkal 2018-ban.