×

Verstappen elsőséggel felelt, mégis hátrányban a Red Bull?

Hiába zárta veretlenül a pénteki nyitónapot Max Verstappen, úgy érzi, előnyben van a Mercedes Kanadában. Főnöke szerint a nap így is jót tett a lelkének.

Motor Racing - Formula One World Championship - Canadian Grand Prix - Practice Day - Montreal, Canada Max Verstappen (Fotó: XPB)

Mindkét pénteki szabadedzésen Max Verstappen futotta a legjobb időt Kanadában. A holland délelőtt Lewis Hamiltont, délután Kimi Räikkönent utasította maga mögé 0,1 másodperc körüli különbséggel, és összességében ő és az autója is meggyőző formát mutattak. Más kérdés, hogy miközben ő mindkétszer a legpuhább gumit használta, a Mercedes egyik gyakorláson sem vetette be a hiperlágyat, azaz elméletben még bőven maradhatott tartalék a címvédő autójában.


Verstappen is pontosan tisztában van ezzel. „Ez egy jó nap volt, az autó jól működik, de a végsebességünk még mindig nem a legjobb. A hosszú etapokon kiderült, hogy a Mercedes különösen gyors e tekintetben. De szerintem nem vagyunk túl messze, és összességében ez egy pozitív nap volt” – értékelt. „Az autó beállításai egyből jók voltak, alig kellett hozzájuk nyúlnunk a nap folyamán. Csak a körülmények változására reagáltunk, mivel az elején még nagyon koszos és csúszós volt a pálya. A második edzésen is jól ment, minden feladatunkat elvégeztük.”


Szerinte a pole pozícióról azért még korai lenne álmodozniuk az első nap után. „Nehéz megmondani. Még mindig úgy gondolom, hogy a Mercedes nagyon erős lesz az időmérőn. Az autónk jól működik, de hogy ez a Q3-ban mire lesz elég, azt nem tudom” – utalt arra, hogy a rivális rendszerint jelentőset gyorsul az időmérős partimódja segítségével.


Most abban bízhat, hogy mivel Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is az előző hat hétvégén használt erőforrásával versenyez, a motor életciklusa miatt már nem használhatják olyan mértékben és távon a legerősebb motormódjukat. Ha az időmérőn ez nem is lesz segítség, a versenyen még előnyt kovácsolhatnak belőle.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


Verstappen csütörtökön éles megjegyzéseivel, „lefejelős” beszólásával került a figyelem középpontjába, most viszont inkább a pályán próbált bizonyítani. Főnöke, Christian Horner szerint érthető az egy nappal korábbi kifakadása a sajtóra, amely folyamatosan a baleseteiről kérdezi őt. „Bosszantja, hogy ugyanazt a kérdést vagy ötvenszer kell megválaszolnia. A legjobb, amit tehet az, amit az edzésen tett: leszegett fejjel menni, és hagyni, hogy a pályán nyújtott teljesítménye beszéljen helyette. Hiszem, hogy ez egy jó hétvége lesz számunkra. Nehéz időszakon ment keresztül eddig, de megyünk tovább.”


„Különböző versenyzők, különböző helyzetek. Ő még fiatal, csupán húsz esztendős, így még mindig csak tanul, formálódik. Az számít igazán, hogy mit csinál az autóban. Mindenkinél jobban tudja ezt, nagyon hisz magában, óriási tehetség, és éppen ez teszi őt annyira izgalmassá” – vette védelmébe Verstappent, akinek szerinte lelkileg is nagy szüksége van most egy sima, eredményes hétvégére. „Pszichológiai szempontból fontos, hogy egy hétvége jól induljon. Nem érzek semmit másnak ezen a hétvégén, de azt érzem, hogy jó formában lehet.”



Amiért Ricciardo a garázsban vesztegelt


Hogy Daniel Ricciardo milyen formában lesz a következő napokban, az pénteken még nem igazán derült ki. Az ausztrált mindkét szabadedzésen a motorral kapcsolatos műszaki gondok hátráltatták, a második 90 perc nagy részét pedig emiatt a garázsban várakozva töltötte. „A motor nem működött teljesen tisztán az első edzésen. Kicseréltek jó pár alkatrészt a szünetben, de így sem múlt el. Emiatt nagyobb részeket is kicseréltünk. A motor körüli dolgokkal volt gond, nem a belső égésű motorral, elektronikai dolgokkal” – magyarázta a fennakadásról Horner.




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


Miután Ricciardo feje fölött ott lebegett a büntetés veszélye a Monacóban tönkrement MGU-K miatt, adódott a kérdés, volt-e köze a leállásnak ahhoz, hogy erre a hétvégére egy korábbi, utoljára Kínában használt energia-visszanyerő rendszert szereltek az autójába. A bajnoki harmadik helyezett azonban gyorsan megnyugtatott mindenkit, nem az MGU-K volt a ludas. „Nem volt köze az MGU-K-hoz. Elektronikai gondról volt szó, ami már délelőtt is hátráltatott, aztán délután is.”


Ricciardónak a hosszú etapokról emiatt végül le kellett mondania, az edzés hajrájában ehelyett inkább gyorsköröket teljesített, melyekkel fel is kapaszkodott a 3. helyre, 0,4 másodperces hátránnyal. A folytatás szerinte is inkább Mercedes-uralmat ígér. „Nem volt a legjobb a mai nap, de Max tempója jó volt. Viszont biztos vagyok benne, hogy a Mercedes gyors lesz holnap, szerintem őket kell majd legyőzni. Remélem, hogy holnap tisztább napom lesz, és gyorsulni is tudok” – bizakodott a hétszeres futamgyőztes.