Musorujsag
Élő Eredmények

Egy hét, két totálkár: a Sauber magyarázata Ericsson balesetére

Egy hét, két totálkár: a Sauber magyarázata Ericsson balesetére

Motorsport-Magazin, Motorsport-Total
A Saubernél állítják, megoldották a Marcus Ericsson balesetét okozó DRS-problémát. A svéd jól van, de médiakötelezettségeit lemondta.

Pocsékul indult az Olasz Nagydíj hétvégéje a főtámogató Alfa Romeo révén félig „otthon” versenyző Sauber számára. A délutáni egyetlen száraz pályás szabadedzésnek már a harmadik percében le kellett mondaniuk az egyik autójukról, mellyel Marcus Ericsson óriásit bukott a célegyenes végi féktávon. A DRS-e nem záródott be, ezért vesztette el uralmát a gép fölött, amely a szalagkorlátnak csapódott, majd három bukfencet vetve pihent meg a fűben.

A svéd versenyző sértetlenül megúszta az esetet, bár elővigyázatosságból megvizsgálták. Sajtóköreit ezúttal lemondta, mivel az edzés után egyből a mérnöki megbeszélésre ment, és később csapata közösségi oldalán üzent csak szurkolóinak. „Jól vagyok, köszönöm az összes üzenetet! Nagy bukás volt, és hihetetlen, mennyire biztonságosak ezek az autók. Jó, hogy ilyen nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra. Jól vagyok, és várom már, hogy holnap harcba szálljunk” – fogalmazott már mosolyogva.

„Marcus jól van” – erősítette meg főnöke, Frédéric Vasseur is. „Ellátogatott az orvosi központba, majd visszatért a motorhome-unkba. Aztán visszatért a hotelbe. Az edzés után még beszélgettünk kicsit. Csalódott volt, hogy a második edzésről lemaradt, kicsit sokkolták is a történtek, de minden rendben van.”

Marcus Ericsson (fotó: XPB) Marcus Ericsson (fotó: XPB)

Az autók biztonságát valóban dicsérheti mostanság a Sauber: még egy hét sem telt el azóta, hogy Charles Leclerc fejétől pár centire ugratott át másik versenygépükön Fernando Alonso. Az akkori bukást kiváltó Nico Hülkenberg meg is jegyezte, sajnálja a hinwiliek szerelőit. „Hat napon belül két totálkár – a fiúknak sok dolguk lehet.”

És nemcsak Ericsson autójának javításával volt/van munkájuk, már a szabadedzés alatt rá kellett jönniük, mi idézte elő a bajt, mivel másik versenyzőjük, Charles Leclerc is potenciális veszélynek volt kitéve. A monacói hátsó légterelőjén kicserélték a DRS elemeit, majd több meneten át vizsgálták annak működését. Az elemzések aztán a leintés után tovább folytatódtak, azok eredményéről pedig Vasseur. „Ahogy a tévében is látható volt, a nyitható hátsó szárny maradt mozdulatlan. Charles autóján is hasonló probléma lépett fel egy körrel később, még ha nem is volt annyira komoly. Emiatt hívtuk be őt a boxba,. Csak az után ment ki újra, hogy a problémát megoldottuk. És igen, megértettük az okát” – biztosított mindenkit a francia.

Csapatának nem a mostani volt az első DRS-gond miatti balesete, Ericsson Silverstone-ban is bukott, igaz, akkor nem a rendszer hibája miatt, hanem mert későn nyomta meg a deaktiváló gombot. Most ezzel szemben a fékpedál lenyomására kellett volna reagálnia a szisztémának, ám ez nem történt meg.

Leclerc az edzés végén még teljesíthetett értékelhető köröket, végül a 9. helyre zárkózott föl. Elmondása szerint a szárnycseréje viszont kompromisszumra kényszerítette őket. „Egy kicsit fel kellett áldoznunk a teljesítményből” – utalt arra, hogy a módosítás miatt lassabbá vált az egyenesekben. „De tudjuk, mit kell tennünk ahhoz, hogy szombaton már ne ismétlődjön meg ugyanez a hiba, és teljesítményt se veszítsünk.”

Ami Ericsson autóját illeti, a Sauber úgy véli, szombatra a várható túlórázás után fel tudják készíteni a folytatásra. „Minden rendben lesz” – ígérte Vasseur.

180829 Idotabla OlaszGP

Borítókép: Marcus Ericsson (fotó: XPB)

További tartalmak