„Égnek állt a hajam” – mondta Lewis Hamilton a Szingapúri Nagydíj 38. körében történt esetről. Éppen le akarta körözni Romain Grosjeant és Szergej Szirotkint, amikor a francia úgy döntött, félreállási kötelezettségére fittyet hányva inkább támadást indít a Williams ellen. Hamiltonnak majdnem a vezető pozíciójába került a csatájuk, hiszen ahogy visszavett, Max Verstappen mögé került, és belső íven még be is nézett mellé.
Grosjeant a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt 5 másodperccel büntette az FIA, amivel két pozíciót vsztett, és miután két büntetőpont is a neve mellé került, már vészesen közel áll egy az eltiltásos büntetéshez. Az elmúlt 12 hónapban 9 büntetőpontja gyűlt össze, vagyis háromra van a kényszerpihenőt jelentő 12-től. Ezek összegyűjtéséhez elég lenne egy komoly, vagy két kisebb kihágás.
Grosjeannak a Mexikói Nagydíjig hátralévő három hétvégén kell különösen vigyáznia, hiszen két pontja csak ezek után, október 29-én évül el, majd november 12-én még egy. A büntetőpont-rendszer bevezetése óta még egy versenyzőt sem tiltottak el a 12 pont begyűjtése miatt. Ezt a szisztémát egyébként részben éppen Grosjean miatt találták ki, aki máig az utolsó olyan F1-es versenyző, akinek szabálysértésekért kellett kihagynia egy versenyt. Abban az évben sok balesetbe belekeveredett, és a belgiumi tömegkarambol után Monzában nem állhatott rajthoz.
Mondhatnák, egy kék zászló figyelmen kívül hagyása azért mégis más, mint felöklelni valakit, ám Charlie Whiting versenyigazgató szerint a haasos e kihágástípuson belül a létező legsúlyosabb hibát vétette. „Romain teljesen megfeledkezett a kék zászlók aranyszabályáról, mely szerint ha éppen csatát vívsz, de kék zászlót kapsz, el kell felejtened a saját küzdelmed, és félre kell állnod. Sokszor sulykoltam már ezt beléjük, és szerintem teljesen megfeledkezett róla. El volt foglalva a Szirotkinnel vívott csatával, pedig a kék lámpák villogtak a rajtszámával, és Lewis sokkal-sokkal gyorsabb volt nála. Ez volt az egyik legrosszabb eset a kék zászló figyelmen kívül hagyásával, amit hosszú idő óta láttam” – véleményezett az FIA embere.
Grosjean utólag bocsánatot kért a figyelmetlenségért. „Sajnálom, ha bárkit is akadályoztam, nem állt szándékomban. Hiszem, hogy mindent megtettem. Harcoltam Szergejjel, aki kicsit gokartos versenyzést mutatott be. Nem igazán tudtam lelassítani. Pierre (Gasly) a váltómban haladt, Szergej pedig az első szárnyamon volt. Ezért előztem meg őt, aztán amilyen gyorsan csak tudtam, elengedtem Lewist” – magyarázkodott.
Hamilton az eset kapcsán kiemelte, bár a kék zászlókat nemigen lehetett látni, ez aligha mentség az ellenfeleknek. „A vége kicsit érdekes lett a lekörözöttekkel. A kék zászlókat itt nagyon nehéz észrevenni, mert elég sötétkékek, és a legkisebb résekből mutatják őket. Amíg nem villannak fel a jelzőlámpák is, nem igazán veszed őket észre. De még amikor felvillantak, sem igazán reagáltak rá, ami megnehezítette a helyzetet. Maxnak egy igazi lehetősége volt a tízes kanyarban, ott nagyon kellett védekeznem, miközben akkor még a lekörözöttekkel is versenyeztem” – idézte fel a hajmeresztő jelenetet.