A pálya karakteréből adódóan eleve nem számolt kiugró eredményekkel a Red Bull Szocsiban (már tavaly sem igazán ment ott nekik), ám a rájuk váró büntetésekkel igazi „csak legyünk túl rajta” hétvége előtt állnak Oroszországban. Szingapúrban és Monzában még a Renault legújabb motorfejlesztését, a C-specifikációt használta Max Verstappen és Daniel Ricciardo, ám a csapat már akkor jelezte, az Orosz Nagydíjon várhatóan visszatérnek a B-verzióra.
Eleinte csak Max Verstappen büntetését emlegették, ám úgy tűnik, Daniel Ricciardót sem kerülheti el a végzete: mindketten egy új darabot kapnak a B-motorból, és mivel már a büntetési határ fölött járnak, ez egyet jelent a mezőny végéről rajtolással.
Verstappen Szocsiban elárulta, már akkor tudták, hogy sor kerül e büntetésekre, amikor úgy döntöttek, bevetik a C-motort. Arról tudniillik a Renault előre tájékoztatta őket, hogy a tengerszinthez viszonyítva magasabban fekvő pályákon, amilyenből még kettő is vár a mezőnyre, nem működik megfelelően az új erőforrás a ritkább levegő miatt. „A C-motorunk a nagy tengerszint feletti magasság miatt Mexikóban és Brazíliában nem megy, szóval amikor a C-specifikációt választottuk, már tudtuk, hogy valamikor szükségünk lesz még egy új B-motorra is. Szerintem ez a legjobb helyszín erre, és elég tartalék alkatrészünk is lesz, ha valami tönkremenne” – magyarázta Verstappen.
Christian Horner Szingapúr után kiemelte, a gyerekbetegségek ellenére megérte vállalni a C-motor kockázatát, mert a többletteljesítménye is kellett ahhoz, hogy legutóbb másodikként értek célba. Verstappen nem cáfolta ezt, ám megjegyezte, az újítás inkább csak szombaton ér sokat. „A C-motornak több ereje van az időmérőn, de a versenyen ugyanolyan, talán még kicsit lassabb is. De minden az időmérőn múlik, és mindig az egy-másfél tizedmásodpercet választjuk, ha van rá lehetőség. Ezért döntöttünk a C-motor mellett.”
Miközben ő és Ricciardo a mezőny végére araszolnak vasárnap, ugyanezt fogja tenni a Renault helyett a Honda erőforrását használó másik két Red Bull-os versenyző, Pierre Gasly és Brendon Hartley is. A Toro Rossónál is taktikai cserékre fog sor kerülni: a Honda tájékoztatása szerint teljesen új hajtóegységet kapnak Szocsiban, ami szintén mezőny végi rajtot von maga után. A négyes sorrendjét majd az határozza meg, milyen sorrendben hagyják el a garázst a pénteki első szabadedzésen.
Miközben a Renault idei 3. erőforrás-változatát félreteszi a Red Bull, a Toro Rosso most próbálja ki először a Hondáét. A japánok bevallottan már a Red Bull-lal való 2019-es együttműködésre készülnek, ezért a hátralévő versenyeket pár új megoldás tesztelésére is használják, nem törődve az esetlegesen ezért járó büntetésekkel. A hátrasorolás azért is jön Szocsiban, mert a következő versenyt a gyártó saját pályáján, Japánban rendezik, ahol a minél jobb eredmény lesz a cél.
A hírek szerint a japánok teljesen új motorral állnak elő, melyről korábban azt beszélték, akár a Renault C-verzióját is túlszárnyalhatja teljesítményben. Pierre Gasly csütörtökön ennek kapcsán igyekezett hűteni a kedélyeket, és jelezte, még ő is bizonytalan, mekkora előrelépést is várjon az új V6-ostól, csupán pozitív változást remél.
A felzárkózás a mezőny végéről most a Toro Rossóknak lesz nehezebb, hiszen a középmezőny sűrű, az autójuk pedig az utóbbi időben nem muzsikált olyan jól, mint a riválisoké.
Verstappenék eközben azt tervezik, hogy visszazárkóznak a Mercedesek és a Ferrarik mögé. „Az ötödik és hatodik hely visszaszerzése lesz a célunk. A tempónk alapján szerintem meg kell tudnunk csinálni. Minden azon múlik majd, mennyire lesz nehéz előzni ezen a pályán. De természetesen most jobban fogunk összpontosítani a hosszú etapokra, és próbáljuk megfelelően beállítani az autónkat” – vetítette előre, hogy más szemléletmóddal készülnek a hétvégén a kényszerhelyzet miatt.
Versenyzők és motorkomponenseik a szocsi hétvége előtt:
V6-os | Turbó | MGU-H | MGU-K | Energiatároló | Központi elektronika | |
Lewis Hamilton | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Valtteri Bottas | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Sebastian Vettel | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Kimi Räikkönen | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Daniel Ricciardo | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Max Verstappen | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Sergio Pérez | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Esteban Ocon | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Lance Stroll | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Szergej Szirotkin | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Nico Hülkenberg | 5 | 6 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Carlos Sainz | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Brendon Hartley | 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
Pierre Gasly | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Romain Grosjean | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Kevin Magnussen | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Fernando Alonso | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Stoffel Vandoorne | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Marcus Ericsson | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Charles Leclerc | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |