A „kisbikások” valószínűleg hamar el akarják felejteni az orosz hétvégét, motorcserés büntetések miatt ugyanis mindkét versenyzőjük a mezőny végéről rajtolt, majd a futamon mindössze néhány kör jutott nekik, mielőtt fel kellett adniuk a küzdelmet – ráadásul egy-egy rendkívül hasonló megpördülés után, ami a francia és az új-zélandi esetében is nagyobb tempónál követett be.
Amint az autók visszatértek a garázsba, a szerelők természetesen azonnal vetettek rájuk néhány pillantást, a csapatvezető, Franz Tost pedig elárulta, mi vezetett a Toro Rosso gyors kettős kieséséhez. A hiba a fékekkel volt kapcsolatos.
Egy szelep meghibásodása miatt ugyanis mindkét autón túlmelegedtek. „Eléggé frusztráló versenynap volt ez a Toro Rosso számára, hiszen mindkét autónak ki kellett állnia” – kezdte az osztrák szakember. „Miután egy szelep meghibásodott, valamilyen okból kifolyólag mindkét versenygép esetében rendkívül forrók voltak az első fékek. A parc fermé szabályok miatt semmin sem változtathattunk tegnap óta, szóval még ki kell vizsgálnunk a történteket” – magyarázta.
Gasly közösségi oldalán írt arról, hogy megpördülése a négyes kanyarban, 280 km/órás sebességnél történt. „A fékpedál már a rajt óta eléggé furcsa volt, a helyzet pedig egyre rosszabb lett. A harmadik körben, a négyes kanyarnál próbáltam fékezni, amikor teljesen beesett. Elveszítettük az első fékeket, szóval ki kellett állni. Még meg kell nézni az adatokat, hogy kiderüljön, pontosan mi történt, de elég szomorú, hogy mindkét autónak ilyen problémája volt” – fogalmazott.
Hartleynak hasonló incidensben volt része, ráadásul a futam ugyanazon szakaszában. „Jó rajtoltam, és Pierre-t is megelőztem az ötös előtt. Épp egy McLarent támadtam, amikor beesett a fékpedál. Hamar kiálltam, és azt terveztük, hogy szinte az egész futamot a lágyakon teljesítem, de amikor elhagytam a boxot, beesett a pedál, blokkoltak a kerekek és megpördült az autó” – nyilatkozta.