Bár több kiugró eredményt is jegyzett, Wehrleinnek 2017 végén távoznia kellett a Saubertől, miután a svájci csapat komolyabb együttműködésbe kezdett a Ferrarival, a fiatal német pedig a Mercedes támogatását élvezte. A gyár ezt követően is támogatta őt, az F1-ben viszont nem talált helyet számára, ezért végül „elengedte a kezét”, hogy kapcsolatai ne állhassanak az útjába.
Előbb azonban felajánlottak neki egy lehetőséget arra, hogy kipróbálja magát a Forma–E-ben, ahol a Mercedesszel együttműködő HWA-istálló színeiben még egy teszten is részt vett. Ezen a csapatot vezető Ulrich Fritz szerint „erősen teljesített”, egyezségre azonban nem jutottak.
„Egyeztettünk vele” – ismerte el a szakember, majd hozzátette, azért nem jutottak dűlőre, mert Wehrlein akkoriban csak és kizárólag az F1-es visszatérésre akart összpontosítani. „Ezt egyébként én meg is értem” – hangsúlyozta Fritz, kinek csapata hosszabb távú szerződést kínált volna a fiatal németnek, akinek ez a feltétel is gátolhatta volna az F1-be vezető utat.
„Nem akarok olyan Forma–E-csapatot létrehozni, melyben az egyik pilóta két futam után azt mondja, kiszáll, mert vissza akar menni az F1-be. Mi azt szerettük volna, hogy Pascal hosszabb távra elkötelezze magát, de a jelenlegi helyzetében erre nem vállalkozott. Ezt mi megértettük, elfogadtuk és tiszteletben is tartottuk. Ennek megfelelően tehát ez a projekt nem jött össze” – magyarázta a sportvezető, aki első versenyzőjeként a korábbi F1-es tesztpilótát, Gary Paffettet nevezte meg.
Ami Wehrlein jövőjét illeti, a sajtóhírek szerint ő is szerepel a Toro Rosso listáján, adott esetben tehát megkaphatja a várt F1-es lehetőséget. Az mindenképpen pozitív számára, hogy a bikások olyan pilótát szeretnének, aki nincs kapcsolatban más istállóval, a Mercedesszel való „szakítással” pedig ez a „feltétel” már teljesült a fiatal német esetében.