Austinban elmosta az eső a pénteki edzésnapot, és bár most nem voltak teljesen eseménytelenek a szabadedzések, a csapatok nem tudtak úgy felkészülni a folytatásra, mint általában. Vasárnap aztán az év egyik legizgalmasabb versenyét láthattuk, Ross Brawn pedig elhintette, van összefüggés a kevés edzés és az eseménydús futam között.
A szakember szerint a sportág vezetőinek számításba kell venniük, hogy akkor, ha a csapatok kevesebb adatot gyűjthetnek, általában a versenyek is akciódúsabbak lesznek (az elmúlt években erre több példát is láthattunk az Amerikai Nagydíj mellett).
„Az első három helyezetett mindössze három másodperc választotta el” – jegyezte meg elégedetten Brawn. „Mindhárman más stratégián voltak: Kimi (Räikkönen) és Lewis (Hamilton) eltérően választott, míg Max (Verstappen) szükségből járt más utat, hiszen a mezőny végéről indult. Ez szokatlan az F1-ben, ahol a szimulációk és a stratégiák kifinomultsága nagyon magas szinten van. Emiatt ritka az ilyen sokszínűség, főleg a három élcsapat tekintetében” – magyarázta.
„Valószínűleg most azért láthattunk ilyet, mert pénteken gyakorlatilag senki sem tudott száraz gumikkal futni, mert a pálya a teljes háromórás edzésidő alatt vizes volt. Emiatt a csapatoknak kevesebb adattal rendelkeztek, nem alapozhatták meg úgy a taktikájukat, mint máskor, és így megnőtt a hibázási lehetőség esélye is. Szóval, ha kevesebb az adat, jobb lesz a show? Egy biztos, hogy kiszámíthatatlanabb a dolog, éppen ezért ez is egy olyan téma, amit meg fogunk vizsgálni akkor, amikor arról beszélünk, hogyan tehetjük izgalmasabbá a sportágat” – hangsúlyozta.
Hasonló okokból egyébként korábban már fölmerült a szabadedzések lerövidítésének ötlete, ebből azonban végül semmi sem valósult meg. Braw viszont ragaszkodik hozzá, minél több idő áll rendelkezésre a gyakorláshoz, annál elkerülhetetlenebb, hogy a futamok kiszámíthatóak lesznek. „Ha most egy focis hasonlatot használnánk, azt mondhatnánk, hogy a döntetlen logikus eredmény, amikor mindkét csapat tökéletesen játszik. Ha az F1-ben a legapróbb részletekig kidolgozzák a szimulációkat, akkor mindenki a legjobb taktika felé halad majd” – mondta.
Amikor a Mercedes sportigazgatóját, Toto Wolffot kérdezték az edzésidő rövidítéséről, az osztrák elmondta, a futamok valóban kiszámíthatatlanabban lennének, ugyanakkor figyelmeztetett: a csapatok ebben az esetben elkezdenének egyre több és több pénzt költeni a különböző szimulációs megoldásokra. „Szerintem egyre több számítógépet használnának a háttérben, hogy minél pontosabbak legyenek a szimulációk a tökéletes beállításokhoz” – fogalmazott.