Lavinát indíthat el a Mercedes keréktrükkje – lép-e az FIA?

Kiszabadíthatja a szellemet a palackból az FIA azzal, ha nem lép a Mercedes trükkös kerékfelnije ügyében.

Fotó: XPB

Ahogy arról beszámoltunk, a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a Ferrari támadásaira reagálva a Mercedes annak ellenére hagyományos megoldásra cserélte az olaszok által vitatott lyukas felnijét, hogy az FIA korábban a vörösök panaszára reagálva előzetesen szabályosnak minősítette azt. Miközben a szövetség technikai igazgatója, Nikolasz Tombazisz a nagydíjhétvége előtt azzal indokolt, hogy a Mercedes által a kerékagyon elhelyezett, forgás közben előnyös légáramlatokat keltő lyukak hatása minimális, a Scuderia jelezte, nem kívánja annyiban hagyni az ügyet, és ha kell a szabályértelmezést megkérdőjelezve támadja meg a riválist.


Hogy milyen irányt vesz az ügy a folytatásban, az már túl fog mutatni a két bajnokesélyes gárda egész ében tartó viaskodásán. Nick Chester, a Renault technikai igazgatója szerint 2019-re már több csapat is hasonló kerékmegoldáson dolgozik, és ha az FIA nem vált szigorúbb hangnemre, azzal egy újabb szürke területet nyithat a résztvevők előtt. Mindezt úgy, hogy a vezetőszárnyak előzéskönnyítő módosítása éppen a levegő első kerekek melletti elvezetésére irányítja majd a figyelmet. „Már így is sokan fújják be a kereküket, szóval nem teljesen új ez a dolog, ám a többiek inkább a kerék külsején teszik ezt meg. Arra számítok, hogy a következő évben látni fogunk pár érdekes szabályértelmezést. És ez a 2019-es szabályok miatt még nagyobb hangsúlyt kaphat, hiszen nehezen fogunk boldogulni az új szárnyak levegőelvezetésével. Ezáltal a kerék még meghatározóbbá válhat” – vetítette előre az enstone-i szakember.


Az FIA versenyigazgatója ennek kapcsán máris jelezte, a Mercedes trükkje téma lesz a technikai igazgatók következő ülésén. Charlie Whiting az aggályok miatt nem biztos benne, hogy továbbra is az eddigi álláspontjukat kell követniük. „Muszáj lesz tisztázni ezt. Már megtettük, és mindenki tudja, mi az álláspontunk ez ügyben. De még így is megoszlanak a vélemények, ezért a technikai munkacsoporttal talán megoldást kéne keresnünk” – fogalmazott.