Csak pár másodpercre volt Fernando Alonso az utolsó pontszerző helyen haladó Kevin Magnussentől az Abu-dzabi Nagydíj hajrájában, amikor mérnöke arra kérte, adjon bele mindent, és próbálja megszerezni az „1801. pontját” a búcsúversenyén. A spanyol először nem látta értelmét az erőlködésnek, de mérnöke meggyőzte őt, így a gázba taposott.
Mint kiderült, annak köszönhetően teljesített lila középső szektort, hogy nemes egyszerűséggel levágta a 8-9-es sikánt, amiért még a futam alatt 5 másodperces időbüntetést kapott. Csakhogy mindezt nem egyszer tette meg, és nem véletlenül: sorozatban három körben rövidítette le a pályát, és az FIA versenybírái mindegyik kanyarlevágását egy-egy 5 másodperces büntetéssel (valamint 1-1 büntetőponttal) jutalmazták.
A szándékos pályarövidítés nem éppen sportszerű húzás, és Charlie Whiting versenyigazgató szerint Alonsónak sikerült is meglepnie vele a bíróságot. A sportszerűtlen versenyzés miatti kizárása viszont nem volt téma. „Szerintem meglepődtek azon, hogy három egymást követő körben is megtörtént ugyanaz. És mindegyikért büntették őt. A verseny végén történt, és szerintem nem lett volna fekete zászlót mutatni olyasvalakinek, mint Fernando, aki az utolsó versenyét teljesítette. Nem hinném, hogy egyáltalán szóba került a fekete zászló lehetősége” – mondta a futamot követően Whiting.
Ha nem az utolsó versenye lett volna, és nem lett volna neki már minden mindegy, Alonso vélhetően nem kezd efféle partizánakcióba. A verseny során viszont nem ő volt az egyetlen, akit kanyarlevágásért büntettek, hiszen Esteban Ocon is kapott egy 5 másodperces büntetést.
A harmadik rövidítő, Valtteri Bottas viszont megúszta, hogy a Max Verstappennel vívott első csatája során nem a kijelölt útvonalon haladva őrizte meg a pozícióját. Whitingnak erre is volt magyarázata. „Ahogy Monzában több alkalommal is tettük a sikánlevágásoknál – például éppen Max esetében – , úgy most is előbb figyelmeztettük őt. Egy lehetőséget kapnak erre, de ha második alkalommal teszik ugyanezt, akkor azt már jelentjük a versenybíróságnak. Szóval Valtteri esetében ugyanúgy jártunk most el, ahogyan akkor Maxnál” – mondta Whiting.
A finn esetét az különböztette meg a másik pályalevágóétól, hogy az FIA szerint Bottas nem tett szert komoly előnyre, hiszen Verstappen nem volt elég közel hozzá abban a pillanatban. Emellett Bottas el is fékezte magát, amiben a versenyző elmondása szerint egy furcsa fékprobléma is közrejátszott. „Nem volt pont mellette, le volt maradva, Valtteri pedig blokkolta a kerekét, és ezért egyenesített. Ha Bottas újra elkövette volna ugyanezt, akkor azt mondtuk volna, hogy csak ennek köszönhetően maradt elöl, de mindig mondjuk a csapatoknak, hogy ilyen körülmények között a versenyzőnek van egy dobása.”
Ocon esete kapcsán hozzátette: a franciánál azért volt szükség az időbüntetésre, mert neki akkor már nem volt módja visszaadni a pozícióját. „Estebant megkérték, hogy adja vissza a helyezését, de mire ez az üzenet eljutott hozzá, Stoffel Vandoorne-t már megelőzte egy másik autó is. Két helytől nem foszthattuk meg Ocont, ezért bíztuk a döntést a bírákra.”