Musorujsag
Élő Eredmények

Nem lett volna szép kizárni Alonsót az utolsó versenyén – Whiting

Nem lett volna szép kizárni Alonsót az utolsó versenyén – Whiting

RaceFans, Autosport
Három egymást követő körben vágta le szándékosan az egyik kanyart Fernando Alonso búcsúversenyén, ám az FIA versenyigazgatója nem tartotta volna szépnek, he emiatt kizárják őt.

Csak pár másodpercre volt Fernando Alonso az utolsó pontszerző helyen haladó Kevin Magnussentől az Abu-dzabi Nagydíj hajrájában, amikor mérnöke arra kérte, adjon bele mindent, és próbálja megszerezni az „1801. pontját” a búcsúversenyén. A spanyol először nem látta értelmét az erőlködésnek, de mérnöke meggyőzte őt, így a gázba taposott.

Mint kiderült, annak köszönhetően teljesített lila középső szektort, hogy nemes egyszerűséggel levágta a 8-9-es sikánt, amiért még a futam alatt 5 másodperces időbüntetést kapott. Csakhogy mindezt nem egyszer tette meg, és nem véletlenül: sorozatban három körben rövidítette le a pályát, és az FIA versenybírái mindegyik kanyarlevágását egy-egy 5 másodperces büntetéssel (valamint 1-1 büntetőponttal) jutalmazták.

A szándékos pályarövidítés nem éppen sportszerű húzás, és Charlie Whiting versenyigazgató szerint Alonsónak sikerült is meglepnie vele a bíróságot. A sportszerűtlen versenyzés miatti kizárása viszont nem volt téma. „Szerintem meglepődtek azon, hogy három egymást követő körben is megtörtént ugyanaz. És mindegyikért büntették őt. A verseny végén történt, és szerintem nem lett volna fekete zászlót mutatni olyasvalakinek, mint Fernando, aki az utolsó versenyét teljesítette. Nem hinném, hogy egyáltalán szóba került a fekete zászló lehetősége” – mondta a futamot követően Whiting.

Ha nem az utolsó versenye lett volna, és nem lett volna neki már minden mindegy, Alonso vélhetően nem kezd efféle partizánakcióba. A verseny során viszont nem ő volt az egyetlen, akit kanyarlevágásért büntettek, hiszen Esteban Ocon is kapott egy 5 másodperces büntetést.

Valtteri Bottas és Max Verstappen koccanása (Fotó: Formula1/Twitter) Max Verstappen végül egy koccanással fűszerezett előzéssel rendezte a pályalevágás kérdését (Fotó: Formula1/Twitter)

A harmadik rövidítő, Valtteri Bottas viszont megúszta, hogy a Max Verstappennel vívott első csatája során nem a kijelölt útvonalon haladva őrizte meg a pozícióját. Whitingnak erre is volt magyarázata. „Ahogy Monzában több alkalommal is tettük a sikánlevágásoknál – például éppen Max esetében – , úgy most is előbb figyelmeztettük őt. Egy lehetőséget kapnak erre, de ha második alkalommal teszik ugyanezt, akkor azt már jelentjük a versenybíróságnak. Szóval Valtteri esetében ugyanúgy jártunk most el, ahogyan akkor Maxnál” – mondta Whiting.

A finn esetét az különböztette meg a másik pályalevágóétól, hogy az FIA szerint Bottas nem tett szert komoly előnyre, hiszen Verstappen nem volt elég közel hozzá abban a pillanatban. Emellett Bottas el is fékezte magát, amiben a versenyző elmondása szerint egy furcsa fékprobléma is közrejátszott. „Nem volt pont mellette, le volt maradva, Valtteri pedig blokkolta a kerekét, és ezért egyenesített. Ha Bottas újra elkövette volna ugyanezt, akkor azt mondtuk volna, hogy csak ennek köszönhetően maradt elöl, de mindig mondjuk a csapatoknak, hogy ilyen körülmények között a versenyzőnek van egy dobása.”

Ocon esete kapcsán hozzátette: a franciánál azért volt szükség az időbüntetésre, mert neki akkor már nem volt módja visszaadni a pozícióját. „Estebant megkérték, hogy adja vissza a helyezését, de mire ez az üzenet eljutott hozzá, Stoffel Vandoorne-t már megelőzte egy másik autó is. Két helytől nem foszthattuk meg Ocont, ezért bíztuk a döntést a bírákra.”

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: XPB)

További tartalmak