Haas: Amíg a Ferrari állja a szavát, nem zavar minket az Alfa Romeo

Nem érzi fenyegetésnek a Haas az Alfa Romeo egyre erősödő F1-es térhódítását, és nem tart attól, hogy a Ferrari másik partnercsapatára kezd el jobban koncentrálni.

Fotó: XPB

A héten hivatalossá vált, hogy a Sauber Alfa Romeo Racing néven fog versenyezni 2019-től. Az olasz autógyártót Sergio Marchionne korábbi Fiat-Chrysler-vezér azzal a szándékkal hozta vissza az F1-be, hogy egyre hangsúlyosabb szerepvállalásával hírverést keltsen körülötte, s erősítse ezáltal az autóiparban elfoglalt pozícióját.


Egyes források szerint a folyamatnak ezzel még nincs vége, és előfordulhat, hogy az Alfa még idén fel is vásárolja az F1-es csapatot a jelenlegi svéd tulajdonostól. Állítólag a csapatnévvel együtt az erre vonatkozó opciós jogot is megvették.


Akármi is lesz ebből, a trend egyértelmű kezd lenni: a Fiat célja, hogy a Ferrari melletti másik márkáját, az Alfa Romeót is megerősítse, ennek módját pedig a vörösökhöz hasonlóan az erős F1-es szereplés jelentené. Az máris sokat javít helyzetükön, hogy idén egy világbajnok versenyzővel vágnak neki a bajnokságnak, a mezőny egyik legnépszerűbb tagjának számító Kimi Räikkönennel, és ha a tavalyi nagy ütemű fejlődésüket is folytatni tudják, akár el is érhetik céljukat, s a középmezőny legjobb helyezéséért is harcba szállhatnak.




Sauber, Haas (Fotó: XPB) Sauber, Haas (Fotó: XPB)


Tavaly e pozícióért (vagyis a konstruktőri 4. helyért) még a Ferrari másik partnercsapata, a Haas futott versenyt a Renault-val, ám ha csak az autók versenyképességét nézzük, a Sauber az év második felében nem egyszer  már jobbnak bizonyult náluk. Az Alfával kapcsolatos célok ismeretében pedig az a kérdés is fölvetődik, az olaszoknak nem fűződik-e már nagyobb érdekül a hinwili testvércsapat sikeréhez.


Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az istálló csütörtöki londoni bemutatóján egyértelművé tette, ők nem féltik helyzetüket, s nem érzik úgy, hogy kezdenek háttérbe szorulni Maranellóban. „Nagyon jó a kapcsolatunk velük, mind technikai, mind emberi, mind gazdasági szempontból. Már három szezon óta dolgozunk együtt, de valójában ennél is régebb óta, úgy öt éve, szóval nagyon jó a viszonyunk. Tisztelnek bennünket, remekül együttműködünk” – méltatta partnerüket, akitől a motorjuk és váltójuk mellett az autójuk hátsó részét vásárolják, és akiknek a szimulátorát és szélcsatornáját használják.


Az olasz szerint mindaddig nem is kell tartaniuk az Alfa-kapcsolattól, amíg a Ferrari ugyanolyan színvonalon szolgálja ki őket, mint eddig. „Hogy mit csinálnak a Sauberrel – vagyis bocsánat, az Alfa Romeóval –, az nem a mi dolgunk. Ők tudják, hogy én maximálisan tiszteletben tartom ezt, nem szólok bele. Ameddig megkapjuk tőlük, amit ígértek, valamint amíg azt adják és teszik, amit eddig, én elégedett leszek. Hogy ezenkívül mit csinálnak, az rájuk tartozik. Nem kritizálok, nem teszek semmit, valójában nem is érdekel, hogy mit csinálnak velük, amíg minden ugyanúgy megy közöttünk, mint eddig.”




Kevin Magnussen nem hiszi, hogy idén gyakrabban fog találkozni Sebastian Vettellel a pályán... (Fotó: XPB) Kevin Magnussen nem hiszi, hogy idén gyakrabban fog találkozni Sebastian Vettellel a pályán... (Fotó: XPB)


A Ferrari két csapatának küzdelmére jó esély van 2019-ben, a gyári istállót viszont aligha fenyegeti majd bármelyikük is. A Haas versenyzői tisztában vannak azzal, hogy 2019-ben is az élcsapatok által hátrahagyott morzsákért fognak csak csatázni. „A három élcsapat helyzete ugyanaz lesz” – jelentette ki Romain Grosjean. „Jelenleg olyan érzés ez, mintha százméteres síkfutásban versenyeznénk, de ők negyven métertől rajtolnának. Esély sincs arra, hogy fölvegyük velük a versenyt.”


Bár új főszponzoruk, a Rich Energy ügyvezetője, William Storey csütörtökön azzal került a figyelem középpontjába, hogy kijelentette, lát esélyt rá, hogy 2019-ben többször is legyőzzék a Red Bullt, Kevin Magnussen attól tart, még a dobogós helyezésekről sem feltétlenül álmodozhatnak. „Jó hallani, hogy ilyen komolyak az ambícióik, de kétlem, hogy tényleges esélyesek leszünk a dobogós helyezésekre nyílt csatában. Ugyanakkor tavaly voltunk negyedikek és ötödikek is párszor, és onnan már nem kell sok, elég, hogy történjen valami, és máris a dobogón találhatod magad. Sosem tudhatjuk” – ecsetelte a dán.


A fő céljukat viszont nem ez fogja jelenteni, hanem hogy megszilárdítsák helyzetüket a középmezőny első felében. „Versenyre akartunk kelni a versenyképes csapatokkal, ami sikerült. Most tartanunk kell ezt, ami pedig csak úgy lehetséges, ha tovább fejlődünk. Tavaly nagy előrelépést tettünk, és bár nem gondolom, hogy idén is elérhető ekkora ugrás, emelkedő pályán kell maradnunk. Nem hiszem, hogy visszalépünk, szerintem folytatni fogjuk a fejlődést. Ez már ahhoz is szükséges, ha csak ki akarunk tartani a konstruktőri ötödik helyen” – állapította meg Magnussen, aki szerint az egyre nagyobb tapasztalatuk jelentheti előrelépésük kulcsát.