A teljes előző hét a bemutatókról szólt az F1-ben, ám még így is sikerült egy sor bemutatót belesűríteni a barcelonai első tesztnap rajtja előtti szűk egy órába is. Ennek oka, hogy több csapat csak számítógépes grafikán vagy átmeneti festéssel mutatta meg 2019-es versenygépét, így illett még egy hivatalos, garázs előtt megejtett leleplezést is tartania, hogy mindenki láthassa végleges arcukat és photoshopmentes dizájnjukat.
Miközben a Red Bull csak hivatalos stúdiófotókat tett közzé a hagyományos színeket kapó RB15-öséről, az Alfa Romeo a múlt csütörtöki fioranói bejáratás után tényleges bemutatót tartott hétfő reggel Kimi Räikkönennel és Antonio Giovinazzival. El is vonták a figyelmet a már múlt héten grafikákon és pár videón is megcsodált Haasról, ám ettől még az amerikaiak is kitolták autójukat a boxutcába, hogy ünnepélyesen lerángassanak róla egy leplet.
Az arany-fekete masinát most lehetett először megcsodálni, mert ugyan került már föl róla a világhálóra videó, bizonyos részletek megtekintésére csak most nyílt alkalom, mivel az első grafikákon gondosan a sötétségbe burkolták őket. Így készülhettek el az első fotók például az előzetesen sugalltnál jóval bonyolultabb kialakítást kapó oldalsó légterelőkről.
Nagy kapkodás után aztán magyar idő szerint 9 órakor elrajtolt az első tesztnap, és ahogyan az 2014 óta jó szokása, a Mercedes autója volt az első pályára lépő. Valtteri Bottas jegyezte a nap első köridőjét is (1:27,163), ám autóján még nagy mérőeszközöket láthattunk ekkor – csakúgy, mint az aerodinamikai mérésekkel kezdő Sebastian Vettel mattvörös Ferrariján, melynek igencsak jól áll a barcelonai reggeli napsütés.
A gyakorlás aztán 5 percig sem tartott, máris félbe kellett szakítani: Kimi Räikkönen a pálya 5-ös kanyarjában elveszítette az új Alfa hátulját, és a kavicságyba csúszott. Próbált kimászni belőle, ám ahogy az lenni szokott, hátsó kerekei csak beásták magukat, így a mentéssel jó negyedórás megszakítás következett…
A teszt hétfői résztvevői:
Mercedes – Valtteri Bottas (délelőtt), Lewis Hamilton (délután)
Ferrari – Sebastian Vettel
Red Bull – Max Verstappen
Renault – Nico Hülkenberg (délelőtt), Daniel Ricciardo (délután)
Haas – Romain Grosjean
McLaren – Carlos Sainz
Racing Point – Sergio Pérez
Alfa Romeo – Kimi Räikkönen
Toro Rosso – Danyiil Kvjat