Musorujsag
Élő Eredmények
 

Hamilton: Legalább egyhónapos előnybe került a Ferrari

Hamilton: Legalább egyhónapos előnybe került a Ferrari

RaceFans
Egérutat nyert a Ferrari – hirdeti a Mercedes már hetek óta. Lewis Hamilton szerint már eleve előnyből is indult az ellenfelük.

Sokféleképpen lehet értelmezni a mögöttünk hagyott két teszthét eredményeit, és a különböző elemzők a legkülönfélébb következtetésekre is jutnak belőlük. Abban ugyanakkor a nagy többség egyetért, hogy a Ferrari és a Williams foglalja keretbe a mezőnyt, vagyis az olaszok a legjobb, a britek pedig a legrosszabb pozícióból indulnak Ausztráliába.

A Scuderia előnyének nagyságáról már jobban megoszlanak a vélemények. Miközben Sebastian Vettel legjobb ideje Barcelonában csak 3 ezredmásodperccel volt jobb Lewis Hamiltonénál, a Mercedes lemaradását ennek ellenére 0,2 és 0,7 másodperc közé tippelik. A bizonytalanságot jelzi, hogy még a csillagosoktól is eltérő értékeket hallani. A mérnökeik 2-3 tizedes hátrányról beszélnek, Lewis Hamilton viszont attól tart, hogy akár fél másodperc is lehet a differencia.

Az ötszörös világbajnok szerint nem véletlen, hogy a Ferrari ennyivel erősebbnek tűnik a szezonkezdés idején. Fórjukat véleménye szerint még a 2018-as szezonhajrában szerezték velük szemben. „Egy szezon során van egy nagy szakembercsoport, amely azon dolgozik, hogy megnyerd a világbajnokságot. Amikor már látod, hogy nem fogod megnyerni, korábban kiveszel embereket ebből a munkából. Minden bizonnyal ők legalább egy hónappal korábban kezdték el fejleszteni az új autókat, mint mi” – állapította meg Hamilton.

Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Véleménye nem tűnik megalapozatlannak, ha visszatekintünk a 2018-as szezonhajrára. Belgiumi veresége után a Mercedes megnyomta a pánikgombot, és extra energiákat ölt a nem mindig jól működő autója és a Ferrariétól lemaradó erőforrása fejlesztésébe. Munkájuknak meg is lett az eredménye: Lewis Hamilton ezt követően gyenge pontjuknak számító pályákon is nyerni tudott, fokozatosan növelve pontelőnyét. A Ferrari eközben Monza után bevetett csomagjával hónapokra zsákutcába futott a fejlesztés terén, mivel pontatlanok voltak a szélcsatornában és a szimulációkban a kapott adataik.

Ehhez társult még Sebastian Vettel és a csapat hibasorozata, melyek után hamar világossá vált, hogy aligha fogják tudni megakadályozni a Mercedes újabb címvédését. Mattia Binotto akkor még technikai igazgatóként állította rá szakembereit a fejlesztési problémák kielemzésére és megoldására, melynek főként már a 2019-es esélyeik szempontjából volt jelentősége.

Hamilton szerint a Ferrari nagyobb figyelmet fordított az idei szabályváltozásokra a veresége közeledtével. „Végesek a felhasználható forrásaid. Ebből próbálod meg biztosítani, hogy megnyered az aktuális bajnokságot, és hogy jól indítsd a következő évet. Azt viszont nem tudhatod, hogy valóban jó lesz-e a következő éved, mivel a szabályok változtak. Szóval meg kell találni az egyensúlyt.”

A címvédő emellett azt sem tartja kizártnak, hogy ellenfelüknek több embere volt az átállásra, és ennek az eredménye a mostani lépéselőny. „Nem lepne meg, ha a Ferrarinak több embere lenne. Olaszországban nem olyan könnyű kirúgni embereket, ahogy hallottam. És más, amikor vadászol, mint amikor védekezel. Ők már tavaly is egy nagyon jól működő autóval kezdték az évet, de idén még ezt is túlszárnyalták” – állapította meg.

Itt már csak mi tesszük hozzá, Maranello számára az is előny, hogy a Mercedesszel ellentétben nekik vannak partnercsapataik, melyekkel szorosan együttműködhetnek. A Red Bull szerint az általuk a Toro Rossóval is követett modell egyre kifizetődőbb lesz.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A Mercedes és a Ferrari felkészültségének különbségét jelzi az is, hogy eltérő stratégiával futottak neki az előszezonnak. Miközben Sebastian Vettelék már az első tesztnapon könnyedén abszolváltak több mint 100 kört Barcelonában, a Mercedes a teljes első hetét egy kezdetleges modellel teljesítette, és csak a második teszthéten vetette be azt a gépét, amelyet Ausztráliában tervez használni.

Emellett Toto Wolff csapatfőnök azt is előrebocsátotta, hogy még mindig van bennük némi bizonytalanság a Ferrariétól eltérő aerodinamikai koncepciójuk kapcsán. Az év során bebizonyosodhat, hogy ellenfelük filozófiájában a 2019-es szabályok mellett nagyobb potenciál rejlik, és ha így lesz, nem tartja kizártnak, hogy irányt váltanak. „Szerintem jelenleg a Red Bullt is foglalkoztatja ez a kérdés” – jelentette ki. „Ha váltanunk kell, az első futamokat le is írhatjuk, mivel be kell fagyasztanunk a jelenlegi koncepciónkat, amíg a másikat előkészítjük.”

Itt azért még egyáltalán nem tartanak, Hamilton pedig abban is biztos, hogy a Mercedes kellően erős a fordításhoz. „Nagyon büszke vagyok arra, amit a csapat a mai napig tett. Nem aggódom, nem vagyok csalódott, dolgozunk, amilyen keményen csak tudunk, és hihetetlenül lelkesek vagyunk. Magas hegyet kell megmásznunk, de tudjuk, hogyan csináljuk. A következő napokban szorgosnak kell lennünk, elemeznünk kell, nem szabad a rövidebb utat választanunk, javítanunk kell a teljesítményen.”

A Mercedes a múlt évben megnyerte a fejlesztési versenyt, Hamiltonék erre alapozhatják magabiztosságukat. Az ötszörös bajnok azonban kiemelte, ha nagy lesz az év eleji hátrányuk, létezik egy határ, amin túl már nehéz lesz ledolgozniuk. „Ha két-három lépéssel előrébb jársz, könnyebb legalább eggyel előrébb maradnod az év során. De majd meglátjuk” – fogalmazott.

Borítókép: Lewis Hamilton szerint a múlt év végén tett szert lépéselőnyre a Ferrari (Fotó: XPB)

További tartalmak