Hamilton: Nem sok jót tudok mondani az új gumikról

A tesztek tapasztalatai alapján nincs megelégedve a Pirelli 2019-es fejlesztésű abroncsaival Lewis Hamilton.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Nemcsak az aerodinamikai szabályok módosításával próbálta idén elősegíteni a jobb csaták és versenyek kibontakozását a Forma–1, a Pirelli is változtatott eddigi szemléletmódján és gumijain. Miután a múlt év sok egykiállásos versenyét látva belátta, hogy a csapatokat nem lehetséges a gumik gyorsabb kopásával többször a boxba kényszeríteni, az olasz gumicég most már nem is törekedett hasonlóra. Egyes gumijait tartósabbá tette 2019-re, próbálta kiszélesíteni a hőmérsékleti tartományt, melyben működnek, továbbá a futófelület 0,4 milliméteres vékonyításával a múlt évi melegedési problémáknak is elejét kívánta venni, hogy ne kelljen annyit spórolni egy versenyen.


Barcelonában a hűvösebb időben kiderült, a gumik továbbra is érzékenyek a hőmérsékleti változásokra, több csapatnak pedig komolyan meggyűlt a baja a szemcsésedéssel. Köztük volt a Mercedes is, melynek versenyzője, Lewis Hamilton már az első verseny előtt kritizálni kezdte a Pirellit. „Nem tudok sok jót mondani a gumikról, és talán az a legjobb, ha semmit sem mondok” – nyilatkozta Barcelonában a brit, aki közösségi oldalán még a Pirelli-gumival ismerkedő kutyájáról is közzétett képet, megjegyezve, az abroncsokat még Roscoe is túlságosan keménynek érzi…


Hamilton nem érzi úgy, hogy a Pirelli előrelépést ért volna el. „Eléggé komoly kihívást fognak jelenteni a gumik, és mindenki egy hajóban evez. Szerintem nehezebb lesz idén, mint volt tavaly. Akkor rendben voltak a gumik. Ott volt a vékonyított futófelületű verzió Franciaországban és Silverstone-ban, és az egészen jó gumi volt. A legegyszerűbb megoldás az lett volna, ha azokat hozzák a teljes idei évre. De nem tették, változtattak” – utalt arra, hogy a keverékeken és a struktúrán is változtattak.




(Fotó: XPB) (Fotó: XPB)


Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója nem érzi jogosnak a címvédő kritikáját, mivel az idei gumik alapját éppen az általa „egészen jónak” nevezett tavalyi vékonyított verzió jelentette. „Ez ugyanaz a megoldás, mint amit tavaly három versenyen használtunk. Nem igazán értem azt sem, hogy ez a vélemény most kifejezetten a C1-es, C2-es és C5-ös gumikra vonatkozik-e. Ezek újak. De ha a C3-at és a C4-et vesszük, amit sokat használtak most, ezek ugyanazok a gumik, mint a tavalyi lágy és ultralágy keverék” – magyarázta az olasz.


Arra is felhívta a figyelmet, hogy a vékonyított gumiréteggel a múlt év második felében problémát okozó hólyagosodást kívánták megszüntetni, míg Barcelonában a teszteken a hidegben másfajta jelenséggel, szemcsésedéssel küzdöttek a résztvevők. „A vékonyított réteg a hólyagosodás ellen van, valamint a túlmelegedés ellen. De ez generálhat nagyobb szemcsésedést, főleg olyan hidegben, amit a teszteken reggel és késő délutánonként tapasztaltunk. A nap többi szakaszában sokkal jobb volt, és a legtöbb csapat ekkor hasonlította össze a gumitípusokat.”


Isola összegzésként megjegyezte, el fog beszélgetni a panaszkodó Hamiltonnal. „Beszélnem kell vele, hogy megértsem, pontosan mivel nem elégedett, és miért.”