Musorujsag
Élő Eredmények

Jó hír a Ferrarinak: használható Leclerc motorja

Jó hír a Ferrarinak: használható Leclerc motorja

Speedweek, Sky Italia
Olaszországi sajtóhírek szerint menthető Charles Leclerc bahreini hajrában meghibásodó motorja. A hiba forrását is feltárták.

A győzelem felé száguldott a Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc, amikor tíz körrel a leintés előtt köridői hirtelen négy másodperccel romlani kezdtek, ő pedig erővesztésről adott hírt a csapatrádión. A célig ugyan el tudott jutni, ám a két Mercedes könnyedén megelőzte őt, így az elsőből végül csak egy harmadik hely lett, mely így is pályafutása első dobogóját jelentette.

Az első hírek arról szóltak, hogy az MGU-H hibásodott meg, és emiatt nem állt a monacói rendelkezésére az ERS 160 lóerője, Mattia Binotto csapatfőnök a futamot követő sajtótájékoztatóján viszont cáfolta ezt, és elárulta, első vizsgálataik alapján az egyik hengerfej mondta föl a szolgálatot, azaz autójuk 6 helyett 5 hengerrel jutott el a kockás zászlóig. „A motor kibírta a verseny végéig, vagyis működőképes. Sanghajban pénteken be fogjuk vetni, és lesz egy teljes edzésnapunk arra, hogy ellenőrizzük a viselkedését és a teljesítményét” – bocsátotta előre Binotto.

Az olasz Sky Italia úgy tudja, azóta már a részletes gyári vizsgálatokon is átesett a problémás motor, és a szakemberek elemzései megerősítették: a kérdéses hengerfej befecskendezője hibásodott meg, a henger nem jutott üzemanyaghoz, és emiatt állt le. Forrásuk szerint a motor viszont nem sérült meg annyira, hogy már ne lehessen használni többet, vagyis Leclerc a korábbi terveknek megfelelően ezzel a verzióval vághat neki a Kínai Nagydíjnak, és nem lesz szükség motorcserére.

A versenyzők egy évben három erőforrást használhatnak büntetlenül, amennyiben Leclerc két hétvége után máris megkapná a második példányát, szinte garantáltan nem húzhatná ki büntetés nélkül a szezont. Probléma persze még így is léphet föl az erőforrásával, mely a jelek szerint még nem elég megbízható. A Ferrarinak már a téli teszteken is voltak technikai gondjai, a mostani egy futamgyőzelmükbe került, és kérdéses, a történtek lesznek-e hatással a teljesítményükre Kínában.

A Mercedes már előre fél attól, hogy a bahreini egyenesekben tapasztalt fölénye Sanghajban még nagyobb előnybe hozhatja a Ferrarit, Toto Wolff csapatfőnök azonban hozzátette, az sem zárható ki, hogy a vörösök a gondok után óvatosabbá válnak a motorhasználat terén. „Azt nem tudom, mi történt Leclerc motorjával, de ha tartják ezt a teljesítményszintet, akkor Kínában is ők lesznek a favoritok.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek