Lehetséges, hogy az autójuk nem emelkedik ki úgy a mezőnyből, mint Nigel Mansell és Riccardo Patrese 1992-es Williamse, ám a Mercedes idei szezonkezdése így is dominánsabb, mint a 27 évvel ezelőtti bajnokoké volt. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton zsinórban negyedik kettős győzelmét aratta, és ezzel átadta a múltnak Mansellék eddigi csúcsát, hiszen bár a brit „oroszlánnak” abban az évben a negyedik versenyt is sikerült megnyernie, csapattársa kiesett a barcelonai futamon.
A csillagosok viszont képtelenek hibázni. Bottas és Hamilton nem is győzte dicsérni kollégáit az újabb siker után. „A legbüszkébb a csapatra vagyok, és arra, amilyen szinten teljesítünk. Számomra ez az elképesztő. Nagyon-nagyon büszkék lehetünk erre” – mondta a futamot megnyerő, és ezzel újra a bajnokság élére álló finn.
Kollégája hozzátette: „Nagyon örülök a csapat miatt, és mindenkire büszke vagyok. Úgy jöttünk ide, hogy fogalmunk sem volt, mi vár ránk. Mindig próbáljuk a legjobbat kihozni a hétvégéből. Úgy vélem, a csapat a százhoz közelítő százalékon teljesít jelenleg.”
A Mercedestől már megszokhattuk idén, hogy minden verseny elején nehéz, szinte lehetetlen küzdelmet emleget, a Ferrarit kiáltja ki favoritnak, aztán végül a vörösök izzadnak és görcsölnek helyettük. Bakuban sem volt másképp. Hamilton a pénteki edzés után „valószínűtlennek” nevezte a hátrányuk ledolgozását, Toto Wolff pedig az időmérő edzés előtt nyilatkozta azt, hogy ellenfelük „érinthetetlen”, és csak fordított rajtrács esetén kerülhetnek eléjük.
„Ahogy kezdtek, az alapján úgy gondoltuk, sokkal szorosabb lesz” – magyarázkodott újra Hamilton a várakozásaik és a valóság közötti ellentmondás kapcsán. Szerinte a fölényük egyáltalán nem olyan egyértelmű, mint amilyennek az eredményeik mutatják, a különbséget pedig inkább a csapatok formája adja, nem az autóké. „Ilyen jó formában még sosem voltunk. A Ferrarinak nagyon jó autója volt ezen a hétvégén, de a versenyen problémáik voltak a gumikkal. Az időmérőn viszont gyorsak voltak.”
„Az adatokat megnézve elmondható, ha Sebnek van szélárnyéka az időmérő edzésen, ő állt volna a pole-ban. Nagyon jó tempójuk volt. És ha Leclerc itt lett volna, akkor ketten lettek volna az élen. Más lett volna a kép. De szerencsére. mi nagyon magas százalékon teljesítünk, Valtteri, én és a csapat is, míg ők nem.”
Ez viszont véleménye szerint még bármikor megváltozhat. „Ha náluk is működésbe lép mindegyik hengerfej, akkor sokkal nagyobb ellenállással nézünk szembe” – vélekedett. Egyben azért figyelmeztette is Vetteléket: „Remélem, hogy a Ferrari is bekapcsolódik a csatába. De muszáj lesz javulniuk, ha harcolni akarnak velünk.”
Főnöke, Toto Wolff mindig az óvatos kétkedés híve volt, így nem meglepő, hogy továbbra sem meri kimondani: a Mercedes a legjobb autó a 2019-es rajtrácson. „Ilyet nem szabad mondanunk. Én az iskolában ki nem állhattam, amikor rossz jegyet kaptam, és a stréber mindig azt mondta, rosszul sikerült a vizsgája, de mindig ötös kapott. Én ezt nem teszem. Valóban egészen jó csomagunk van, egyes pályákon talán a legjobb. De itt a tegnapi időmérőn egy körön, valamint Bahreinben sem mi voltunk a legjobbak, ezért muszáj dolgoznunk tovább.”
Csapata munkájára eddig nem panaszkodhat. „Oka van annak, hogy rekordot döntünk. Már hatodik éve feszegetjük a határainkat, de közben próbálunk a földön járni, nem túlságosan magabiztossá válni. Mindenesetre örülök a rekordnak, ez fantasztikus eredmény!”