A szezon utolsó évközi tesztnapjának utolsó órájában „állt helyre a világ rendje” Barcelonában, ekkor futotta ugyanis meg a nap leggyorsabb körét a Mercedesszel tesztelő Nyikita Mazepin. A második helyre – szintén az utolsó percekben – Alexander Albon ugrott a Toro Rossóval, a harmadikra pedig a ferraris Antonio Fuoco.
Az idei Mercedesszel először pályára guruló Mazepin – akinek maga a csapat azért nem volt teljesen idegen, a 2017-es géppel ugyanis átfogó privát tesztprogramot teljesít – a délelőtti etapot követően főként kicsúszása miatt került bele az összefoglalókba, a második szakaszban viszont rengeteget javított időeredményén és a tabella élére ugrott.
A fiatal pilóta a Pirelli leglágyabb keverékét (az ötös számút) használta, amikor az utolsó órában a mezőnyből egyedüliként 1:16 alá ment. Időeredménye egyébként mindössze 264 ezreddel marad el Valtteri Bottas tegnapi legjobbjától, amit a finn szintén az ötös keveréken autózott.
A tegnapi naphoz hasonlóan ma is az utolsó óra hozta el a tűzijátékot, hiszen Alexander Albon és Antonio Fuoco is ekkor javított addigi legjobbján. A thai nem sokkal később ismét a figyelem középpontjába került, autója ugyanis kilenc perccel a leintés előtt megállt a 10-es kanyarnál, ami miatt a piros zászló is előkerült, a tesztnap pedig már nem indult újra.
A negyedik helyre a Pirelli 2020-as felkészülését segítő Charles Leclerc ugrott (rajta kívül a Racing Point kanadaija, Lance Stroll dolgozott még az olaszokkal), a Renault F2-ben edződő fiatalja, Jack Aitken elé, aki szintén az utolsó órában lépett előre az eredménylistán.
A délelőtti etap leggyorsabbja, Kevin Magnussen (ő a hármas számú keverékkel érte el idejét) végül „csak” hetedik lett, a délutáni órákban ugyanis ő már nem javított eredményén.
Miközben a Racing Point és a Ferrari a Pirelli-teszt miatt került fel két versenyzővel a listára, a McLaren egy pilótacsere miatt „szolgáltatott” két nevet a tabellára: ők egy autóval képviseltették magukat, amit délelőtt Oliver Turvey vezetett, délután pedig az első tesztjét teljesítő Sergio Sette Camara.
A fiatal pilóta – aki a legendás Ayrton Senna óta az első brazil lett, aki beülhetett egy McLaren volánja mögé egy hivatalos F1-es eseményen – debütálása nem sikerült túl jól, 19 kör megtétele után ugyanis megállt alatta az autó, amit a hátralévő időben már nem tudtak rendbe hozni.
Technikai problémával Albon és Sette Camara mellett a Red Bull-lal tesztelő Daniel Ticktum is szembesült a nap során, igaz, ő még a délelőtti szakaszban, így csapatának több ideje jutott a javításra. A bikások el is végezték a „házi feladatot” és a fiatal brit visszatérhetett a pályára, és ha már ott volt, ő is javított addigi legjobbján az utolsó szakaszban.
A 2. barcelonai tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Nyikita Mazepin | Mercedes | 1:15,775 | 128 | |
2. | Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | 1:17,079 | +1,304s | 109 |
3. | Antonio Fuoco | Ferrari | 1:17,284 | +1,509s | 120 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,349 | +1,574s | 127 |
5. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17,393 | +1,618s | 110 |
6. | Jack Aitken | Renault | 1:17,621 | +1,846s | 75 |
7. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:18,101 | +2,326s | 106 |
8. | Nick Yelloly | Racing Point-Mercedes | 1:18,212 | +2,437s | 83 |
9. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:18,573 | +2,798s | 88 |
10. | Daniel Ticktum | Red Bull-Honda | 1:19,458 | +3,683s | 79 |
11. | Oliver Turvey | McLaren-Renault | 1:20,712 | +4,937s | 52 |
12. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:20,745 | +4,970s | 119 |
13. | Sergio Sette Camara | McLaren-Renault | 1:21,565 | +5,790s | 19 |