Red Bull: A Mercedes földönkívüli, a Ferrarinál jobbak lehetünk

Elégedett a Honda új erőforrásával a Red Bull, és máris célba vette a Ferrarit Franciaországban!

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Több mint egy másodperces hátránnyal, csak a 6. és 8. helyen zárta a Red Bull két versenyzője a Francia Nagydíj péntek délutáni második szabadedzését. Mind Max Verstappent, mind Pierre Gaslyt megelőzte a váratlanul jó formát mutató McLaren egyik versenyzője, miközben a Ferrari 4 tizeddel gyorsabbnak bizonyult náluk. A Red Bullnál mégsem érzik úgy, hogy kellemetlen meglepetés várhat rájuk a hétvégén, mi több, merik remélni, hogy ezúttal harmadik helyett második erővé válhatnak a megközelíthetetlen Mercedes mögött.

A csillagosokkal és a McLarennel ellentétben a Red Bull pénteken több fejlesztést is tesztelt a két szabadedzésen, ez eleve megosztotta a figyelmüket. Aerodinamikai újításaik mellett a legjelentősebb fejlesztést a Honda 3-as motorspecifikációja jelentette. Verstappen szerint van okuk bizakodni a motor kapcsán. „De természetesen még nem tekertük maximumra. Az hozhatja majd az igazi különbséget. Ugyanakkor nem számítok nagy különbségre, csak egy kis segítségre” – értékelte a V6-ost. Helmut Marko tanácsadó szerint a hajtóegység eddig ígéretesen muzsikált.


Hogy miért nem tartanak igazán az őket meglepő McLarentől, arra Verstappen gyorskörének alakulása a magyarázat. A holland lágygumis menete nem alakult ideálisan délután, hiszen előbb Lewis Hamiltonnal történt találkozója miatt sodródott le a pályáról, majd később is volt egy kisebb kicsúszása, ami rányomta a bélyegét az eredményére. „Ha be tudja fejezni a körét, Max olyan gyors lett volna, mint a Ferrari. A hosszú etapokon pedig a lágy és a közepes gumin is gyorsabb volt náluk. A Mercedes sajnos nem elérhető. Bottas hosszú etapja földönkívüli volt. Mi még keressük a megfelelő kompromisszumot a beállításokkal. Vagy az egyenesekben vagyunk túl lassúak, vagy a lassú kanyarokban” – értékelte helyzetüket Marko.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


A Hamilton-esetet az FIA külön is megvizsgálta az edzés után, ám nem büntette meg a britet. Verstappenék szerint nem is lett volna miért. „Én nem csinálok ebből problémát. Végső soron nem is harcolunk velük. Ha a bajnokság lenne a tét, vagy mondjuk ezen a hétvégén mi lennénk a Mercedes nagy ellenfelei, akkor talán másképp látnánk, de én így nem vagyok ilyen hangulatban.”


Mindezt a bíróság felé is jelezte. „Egyből közöltem velük, hogy nincs sok mondanivalóm. Lehet, hogy nem is látott engem a visszapillantóban, mert az látható volt, hogy figyelt. Szerintem semmi értelme nincs azon lovagolni, hogy megakasztott. Ez csak egy szabadedzés volt, semmin sem változtatott.”


Verstappen a Mercedesek helyett amúgy is inkább a Ferrarikra figyel, mert őket sebezhetőnek érzi. „Még vár ránk némi munka, de egészen versenyképesek vagyunk a Ferrarihoz viszonyítva. Nem volt rossz nap. Sokat változtattunk az autón, főleg délelőtt variáltuk a beállításokat. A Mercedes túl gyors, de mi tudunk még javítani. A gumikkal nehéz, a lágy nem tűnik sokkal gyorsabbnak a közepesnél, és ez érdekessé teheti az időmérő edzést.”




Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)


„A hosszú etapon jobb volt a közepes gumi. A lágy nem bírja sokáig, és nem hiszem, hogy fogjuk használni. Szerintem mindenki valami mással fog próbálkozni a Q2-ben” – jósolta.


Pierre Gasly mindeközben újra sokat szenvedett az RB15-tel. Egy körön 0,4-et kapott az eleve nem tökéletes kört futó csapattársától, a hosszú etapokon pedig majdnem ennek kétszeresével volt lassabb. A pálya tapadáshiánya és a nagy meleg őt érezhetően erőteljesebben visszavetette. „Vannak újdonságok az autón, ezeket kellett tesztelnünk, és még meg kell néznünk, mik működtek. Fogunk javulni szombatra, de egy kicsivel többre számítottunk” – ismerte el a hazai pályán versenyző francia.


Idotabla pentek