Ellentmondásban a főnökkel: Vettelt aggasztja az előrelépés hiánya

Nem a verseny, az időmérő és a Ferrari nem működő fejlesztései ábrándította ki leginkább a dobogóról lemaradó Sebastian Vettelt a Francia Nagydíjon.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A világ egyik legunalmasabban kinéző versenypályáján az előzmények ismeretében eleve nem számíthattunk körömrágós izgalmakra, de volt azért valaki, akitől remélhettük, színt vihet a versenybe. Sebastian Vettel nem akarta ezt a szerepet, de miután elszúrta az időmérő edzés harmadik felvonását szombaton, a 7. rajtpozíciója harciasságra kényszerítette őt a versenyen.


A két McLarennel meg is vívott, bár DRS-es előzései nem mentek annyira élményszámba. Aztán jött az alternatívnak tűnő stratégia azzal, hogy Charles Leclerc-hez és Max Verstappenhez képest tovább kint maradt a közepes gumiján, melyeket úgy tűnt, jobban beosztott az első etapban. „Megyünk, ameddig csak tudunk” – hangzott mérnöke terve. Olyan nagy különbséget viszont nem sikerült kiautóznia, hogy komoly eltérés legyen a második etapban az ő és közvetlen riválisa gumijai között, mivel az egyik körben kockásra fékezte a bal elsőjét, ami miatt a boxba hajtott. Csak 5 körrel később, mint Verstappen.


Vettel ezt követően a kemény típuson nem érezte az autó egyensúlyát, az csak a legvégén jött vissza, így támadásra esélye sem volt: magányos versenyét az 5. helyen zárta, vigasztalódva a második kerékcsere után megfutott leggyorsabb körrel.




Sebastian Vettel elfékezése a 25. körben (Fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel elfékezése a 25. körben (Fotó: Formula1/Twitter)


A futam után egykedvűen nyilatkozott arról, hogy sorsát a szombat pecsételte meg. „Az időmérőn ment el, a verseny egészen rendben volt. De több nem volt benne. Számunkra ennek a hétvégének a rossz híre az volt, hogy nem tudtunk előrelépni a Mercedeshez viszonyítva. Ennél jobb eredmény ebben nem hinném, hogy volt” – értékelt a négyszeres bajnok.


Nem először panaszkodott a pénteken pályára vitt fejlesztésekre, melyek egy részét a csapat levette az autókról a folytatásra. E kérdésben viszont komoly ellentmondás figyelhető meg az ő és főnöke, Mattia Binotto szavai között. A csapatfőnök tudniillik már pénteken is állította, nem azért vettek le bizonyos elemeket, mert nem váltak be, hanem azért, mert eleve így tervezték, több adatot akarnak gyűjteni róluk, valójában hozták a várt értékeket.


„Ez valóban dominancia volt, de nem olyan mértékű, mint Barcelonában. Ez fontos” – emelte ki a német RTL-nek Binotto. „A pálya karaktere nagyon hasonlít a barcelonaihoz. Sikerült javítanunk az autónkon. A helyes irányba tartunk. Láthattuk, hogy a Mercedesnek most több gondja volt a gumikkal.  De persze mi győzelmeket akarunk. A különbség viszont csökken.”


Vettel ezzel szemben a hétvége után a legfontosabb feladatnak azt tartja, hogy megértsék, miért nem tartanak a helyes irányba… „Szó sincs arról, hogy nem próbálkozunk. Védelmembe kell vennem a csapatot. Egy héten belül sok mindent nem lehet tenni. A legfontosabb most az lesz, hogy kiértékeljük a pénteki adatokat. Kipróbáltunk új elemeket, de nem működtek, ezért vissza kellett térnünk a régiekhez. Az időnket ennek megértésének kell most szentelnünk” – adta ki a jelszót a jövő hétvégi Osztrák Nagydíj előtti pár napra.


Vettel még hozzátette: a legnagyobb előrelépést nem a csapat teheti a jövő héten. „A legnagyobb fejlődést a pálya karaktere hozhatja majd, sok egyenes van ott.”




Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)


Kérdezték arról is, mi az oka a Ferrari ennyire hullámzó teljesítményének. „Nálunk valóban pályaspecifikus ez. Egyértelmű volt nálunk, hogy gyorsak vagyunk az egyenesekben, de nem annyira a kanyarokban. A pályák típusától függően egyesek jobban fekszenek, mások nem. A fő célunk most az volt, hogy csökkentsük a hátrányunkat a Mercedesszel szemben, jelentős mértékben. És ez nem történt meg. Ilyen tekintetben elbuktunk. De ez nem jelenti azt, hogy föladjuk. Még jobban föltüzel minket. Rá kell jönnünk, miért nem működtek bizonyos fejlesztések. Talán a következő héten válaszokat kapunk pár kérdésre. És az is lehet, hogy Ausztriában jobban fekszik majd nekünk a pálya. Sok mindentől függ.”


„Itt most nagyon meleg volt, a gumik szenvedtek. És nem a mostani az első alkalom, hogy szenvedünk a gumikkal, akár egy körön, akár több körön. Minél kisebb a tapadás, annál jobban kell vigyázni a gumikra. És ez ismét csak a Mercedesnek kedvez, nem nekünk, köszönhetően a mi gyengeségünknek” – vont mérleget a német.