Musorujsag
Élő Eredmények

Ferrari: Kanada szellemiségében büntetés jár Verstappennek

Ferrari: Kanada szellemiségében büntetés jár Verstappennek

Sky Sports, RTL
Egyetért a Ferrari azzal, hogy az FIA-nak engedékenyebben kéne kezelnie a vitatható helyzeteket, Kanada után mégis elvárja tőlük Max Verstappen megbüntetését.

Az Osztrák Nagydíj volt 2019 első olyan versenye, amit nem Mercedes-versenyző nyert, ám a leintést követően órákkal sem volt még egyértelmű, ki a végső győztes. A célban Max Verstappen volt az, és a díjátadón is ő ünnepelt, ám az FIA vizsgálatot indított az első helyét hozó 69. körös manővere ügyében. Az ok: a 3-as kanyarban összekoccant Charles Leclerc-rel, lekényszerítve őt a pályáról.

Leclerc már a megelőzése pillanatát követően jelezte, szabálytalannak vélte ellenfelét, és ezt a leintés után is tartotta. A díjátadón még pezsgőzni sem volt kedve, annyira dühös volt. „Nem is tudom. Mérges vagyok. Még visszanézem a felvételeket, de szerintem számít, hogy az első esetnél még hagyott helyet, a másodiknál meg nem. Meglátjuk” – mondta a vizsgálatról. „Csak az autóból láttam, még nem néztem vissza kívülről. De onnan nézve nem éreztem sportszerűnek. Az első próbálkozásnál elég helyet hagyott nekem ott a kanyar kijáratánál, a másodiknál nem. Lehet, hogy ez kívülről másképpen látszott. Meg fogom nézni.”

„Az első kísérletet jól csinálta, a másodikat nem. Azt is úgy kellett volna, mint az elsőt. Talán ugyanaz lett volna a vége úgy is, de véleményem szerint előzni nem így kell” – tette hozzá Leclerc.

Max Verstappen és Charles Leclerc első csatája a 3-as kanyarban (Fotó: Formula1/Twitter) Max Verstappen és Charles Leclerc első csatája a 3-as kanyarban (Fotó: Formula1/Twitter)

Verstappen a két támadása különbsége kapcsán kiemelte, hogy abban a kanyarban van egy huppanó, ami második alkalommal kulcsszerepet játszott a csatájuk kimenetelében. „Aki azt a huppanót rosszul találja el, mert kicsit túl mélyen ment a kanyarba, annak nem marad helye” – fogalmazott, utalva arra, hogy a kanyar voltaképp kifelé dobja az autókat. Ezt alátámasztandó azt is megjegyezte, hogy a kifelé sodródása ellenére nem nyitott a kormányán.

Ellenfele ezt nem tartja helytálló érvelésnek. „Az előző körben ugyanazt csináltam. Csakis annyi változott, hogy a második alkalomnál ütköztünk, és nekem szélesre kellett futnom. Elég sok időt buktam vele. Nem számítottam ütközésre a második körben. Amikor Max kicsivel mélyebben fékezett, nem tudom, elveszítette-e az irányítást, de ütközés történt. Először jól sikerült a kigyorsításom, ezért tudtam megtartani a pozícióm. A másodiknál nem tudtam megtenni ezt, mert letértem a pályáról.”

Charles Leclerc és Max Verstappen (Fotó: Formula1/Twitter) Charles Leclerc és Max Verstappen (Fotó: Formula1/Twitter)

Binotto: Kanada szellemiségében büntetésnek kell jönnie!

Miközben Leclerc szerint egyértelműen sportszerűtlen volt Verstappen manővere, főnöke, Mattia Binotto csak annyit mondott, hogy egyértelműen szabálytalan. Ezzel Sebastian Vettel kanadai esetére utalt vissza, felhívva a figyelmet: az FIA ott sem azt mérlegelte, van-e annyira súlyos a vétség, hogy ezzel eldöntse a győzelem sorsát, hanem csak a szabályok pontos szövegét.

„Semmi kétség, hogy Verstappen és Leclerc is fantasztikus versenyt futott, nagyszerű csatát láttunk a pályán. De a szabályok egyértelműek, és nem gondolnám, hogy Kanada után változtatni kellett a szemléletmódon. Márpedig a szabályzat kimondja: baleset okozásáért és egy másik autó pályáról történő lekényszerítéséért büntetés jár. Itt mindkettő fennállt. Jön a vizsgálat, magabiztosak vagyunk az eredményét illetően. Csak azért kár, hogy a dobogó után jön. Bízunk a bíróság munkájában” – fogalmazott az olaszok első embere.

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA) Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

A Sky Sports riportere, a büntetést ellenző Martin Brundle megjegyezte, ő maximálisan egyet tud érteni Verstappennel abban, hogy ha az ilyen manőverért büntetés jár, nem is érdemes Forma–1-es versenyeket rendezni. Binotto helyeselt, és mégis a büntetés mellett érvelt. „Egyetértek. Valóban úgy vélem, hogy hagyni kell őket versenyezni. És ezért változtatnunk kell a jövőben. Ezt elfogadom, egyetértek vele. Viszont a helyzet az, hogy a jelenlegi szabályok nem engedélyeznek ilyen megmozdulást. Hiszek a bírákban, meglátjuk, milyen eredmény születik” – várt el következetességet az ítészektől.

Brundle hozzátette, ha így haladunk tovább, hamarosan már csak a teljesen sima DRS-előzésekről lehet kijelenteni, hogy szabályosak voltak. „Valóban, igaz” – felelte Binotto.

Szavainak látszólagos ellentmondása mindent elmondott. A Ferrari továbbra sem ért egyet azzal, hogy Sebastian Vettelt Kanadában megfosztották győzelmétől, és most elvárja, hogy az FIA meg merje lépni ugyanezt Verstappennel is a Red Bull hazai pályáján.

A vizsgálat időpontját 18 órára tűzték ki.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak