Red Bullt és Mercedest vert a McLaren a Hungaroringen

Carlos Sainz megismételte Hockenheimben szerzett ötödik helyét, beállítva ezzel idei legjobb eredményét. Lando Norris őt szorosan követve, de csak a kilencedik pozícióban zárt egy elszúrt boxkiállásnak köszönhetően.

Fotó: XPB

Már az időmérő edzés is kedvezően alakult a McLaren számára a Magyar Nagydíjon: a két versenyzőjük a negyedik sort bérelte ki az induláshoz, Lando Norris, Carlos Sainz sorrendben. A csapat kicsit magát is meglepte, ugyanis saját bevallásuk szerint nem számítottak jó szereplésre a Magyar Nagydíjon, mivel idei autójuk legfőbb gyenge pontját a lassú kanyarok jelentik. Az istálló a váratlanul erős kvalifikációs teljesítményét ezek után azzal magyarázta, hogy a jelenlegi autók leszorítóerőjüknek annyit gyorsultak, hogy a magyar pálya korábbi lassú kanyarjaiból ezzel tulajdonképpen közepesen gyors és gyors kanyarok lettek – ami az ő terepük.


A vasárnapi verseny képe nem sokat változott a csapat szempontjából: kontrollálni tudták a középmezőnyt, és még az élcsapatok két hátraszorult versenyzőjét, Pierre Gaslyt és Valtteri Botast is tartani tudták. Egészen addig, amíg Norris el nem veszített néhány helyet a nehezen felkerülő bal hátsó kerék miatt. Sainz ezután egyedül maradt az ötödik helyen, amit sikerült is megtartania.


„Gasly nagyon közel volt, de igazi esélye nem volt megelőzni” – nyilatkozta Sainz. „Hasonló taktikát választottam, mint Ricciardo Silverstone-ban: egyszerűen arra törekedtem, hogy jól helyezkedjek, és ne kövessek el hibát, lehetőséget sem adva ezzel. Természetesen a jó rajt sokat segített.”


„Adtam neki egy esélyt, de nem jött be” – mondta nevetve Sainz, amikor arról kérdezték, milyen volt fej-fej mellett haladni a két Ferrarival, majd megpróbálni megelőzni őket a rajt után. „Amikor az ember a második kanyarban még csatázhat a Ferrarikkal, az mindig jó móka – olyankor szerencsésnek mondhatjuk magunkat.”


Norris ennek ellenére vegyes érzelmekkel távozhat, ugyanis önhibáján kívül esett vissza a kilencedik helyre. „A kiállásomig egészen jól alakult a futam” – kezdte derűlátóan az ifjú tehetség. „Már bekapcsoltam a sebességkorlátozót, és indultam volna, de a lámpa még nem volt zöld… és még mindig nem volt zöld. Annyira szörnyű volt, hogy úgy éreztem, éveket töltök a boxban. A bal hátsó nagyon lassan ment fel. Ezt leszámítva nagyon élveztem a versenyt. Így is csak nagyjából két másodperccel tudott megverni minket a Red Bull (Gasly, a szerk.). Ez a hiba ugyan sokba került, de az autó mindenért kárpótolt.”




Fotó: XPB Fotó: XPB


„Ez itt rendkívül fontos” – utalt Norris a versenyen elfoglalt pozíció jelentőségére a Hungaroringen. „Carlos, Kimi (Räikkönen), Gasly és én nem tudtunk ellépni egymástól, de megelőzni szintén nem tudtuk a másikat – legalább egy másodperccel gyorsabbnak kell lenned egy előzéshez.”


„Kimi nagyon erős volt az első tíz körben” – szólt bele Sainz a csapattárssal közösen adott interjú során Norris válaszába, majd a brit hozzátette: „Viszont utána nagyon lassú volt.”


„Nyilván spórolt a gumikkal. Viszont én meglepődtem azon, hogy egy Alfa ennyire erős volt az elején” – felelte Sainz.


Räikkönen központi témává vált a brit Sky Sportsszal készített beszélgetésük során, a riporter még azt is megkérdezte, nem találják-e érdekesnek, hogy bár Valtteri Bottas utolérte honfitársát, mégsem tudta megelőzni. „Valóban. Valtteri a lágyakon volt a végén, ugye? Nem jegyeztem meg” – felelte bizonytalanul Norris (Bottas egyébként közepes abroncsokon fejezte be a futamot – a szerk.). „Mögöttem volt Valtteri, mikor egyforma gumikon voltunk, mert ő nagyon korán kiállt. Akkor még nem tudott megelőzni. Aztán később még egyszer kereket cserélt, és a gumielőnnyel már sikerült neki. Ebből is látszik, hogy itt szükség van ekkora előnyre az előzéshez.”


„Kimi talán egy-két körrel utánam cserélt, és nem volt annyi előnyöm vele szemben, amennyi szükséges volt, hogy ne tudjon elkapni (Räikkönen ugyanis még egyszer kiállt lágy gumikért – a szerk.). Kicsit frusztráló lett így az egész, de megesik, hogy a dolgok veled, és az is, hogy ellened vannak. Ez most az utóbbi lett.”




Fotó: XPB Fotó: XPB


A McLaren most jól megérdemelt pihenőjét kezdi. Csapatuk a középmezőny éléről várja a folytatást a konstruktőri bajnokságban, az első félév legkiegyensúlyozottabb alsóházi gárdája 39 egységgel előzi meg az 5. Toro Rossót, a fő ellenfélnek tekintett Renault-val szemben pedig 44 pont a fórja. Ami a versenyzőket illeti, Sainz elárulta, Mallorcán, Norris pedig elmondása szerint Horvátországban töltődik majd fel az évad második felére.