Az új szélcsatorna kulcsfontosságú a McLaren számára

A McLaren technikai igazgatója, James Key biztosra veszi, a most épülő, és a tervek szerint 2021-re elkészülő új szélcsatorna kulcsfontosságú lesz az élmezőnybe visszavágyó istálló felzárkózása szempontjából.

Lando Norris (Fotó: XPB)

A britek az előző évekhez képest már 2019-ben is komoly előrelépést tettek, hiszen a szezon felénél komoly előnnyel állnak a tabella negyedik helyén, vagyis övék a legjobb pozíció a három óriás (a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull) mögött, ennek megatartásával pedig a legjobb eredményüket szállítanák a 2012-es szezon óta.


Ezzel kicsit talán túl is szárnyalnák idei elvárásukat, ami azonban a jövőt illeti, csak egy cél lebeg a szemük előtt, szeretnének visszatérni a legjobbak közé. Ennek érdekében nemrég elhatározták új, saját szélcsatornát építenek, amit 2021-ben már munkába is állítanak.


Ezt a nemrég kinevezett új csapatfőnök, Andreas Seidl mellett a technikai igazgató, James Key is elengedhetetlenül fontosnak tartja a felzárkózás szempontjából. „Ez volt az egyik legnagyobb projekt, ami már tervben volt, amikor Andreasszal megérkezetünk a csapathoz, de nagyon ésszerűen át kellett beszélni a terveket. A csapat pedig pont ezt tette” – kezdte.




James Key (Fotó: XPB) James Key (Fotó: XPB)



„Nagyon jó a kapcsolatunk a Toyotával, az előző 10 évben végig nagyon jól kijöttünk velük, mióta az ő szélcsatornájukban dolgozunk, remek szolgáltatást nyújtanak, az eszköz viszont öregszik a legkorszerűbb F1-es technológiákhoz képest. Sok csapatnak egészen kiemelkedő szélcsatornája van, és ez az egyik legfontosabb kis részlet. Elképesztő technológia és tudás áll a szélcsatornák és a szélcsatornás tesztek mögött” – magyarázta.


A modern szélcsatornákban rengeteg új technológiát használnak (ilyen például a CFD), melyek megfelelő alkalmazásához a technikai igazgató szerint egészen egyszerűen elengedhetetlen egy új központ, ha valaki versenyképes akar lenni. „A szélcsatorna és a CFD remekül kiegészíti egymást, különösen a motorsportok világban, ahol igen kaotikus helyzetek alakulhatnak ki az átmeneti dolgok körül” – fogalmazott.


„Amikor az autó mozog, a kerekek forognak és légörvények is vannak, bonyolulttá tud válni a helyzet. A CFD egyre nagyobb teret nyer, egyre több munkát végzünk vele, hogy megismerjük az áramlatokat, és jobban megértsük, mi folyik az autó körül. Ha ezekre a technológiákra, és a várhatóan képbe kerülő újakra gondolunk, a szélcsatorna építése elengedhetetlennek tűnik” – folytatta.




Lando Norris (Fotó: XPB) Lando Norris (Fotó: XPB)