F1-lázat indított el a Netflix-sorozat Amerikában

A Forma–1-et bemutató Netflix-sorozatnak is köszönhető, hogy az idei Amerikai Nagydíjra rekordnézettséget várnak a szervezők.

Fotó: XPB

A Forma–1 a nyáron jelentette be, hogy lesz második évada is a Drive To Survive című dokumentumfilm-sorozatnak, melyben ezúttal ráadásul már az előző évben a forgatásból magát kivonó Mercedes és Ferrari csapata is fel fog tűnni. A két istálló vonakodva adta be a derekát, ám látva a 2018 elején bemutatott első széria nagy sikerét, nem tudtak nemet mondani. Internetes keresési adatok bizonyítják, az F1 a kulisszák mögötti eseményeit is bemutató film nagy siker volt, a királykategória pedig célt ért, hiszen sikerült új közönség figyelmét is fölkelteni vele.


A népszerűsítési módszer amerikai stílusú volt, így nem meglepő, hogy éppen az Egyesült Államokban mutatta a legerőteljesebb hatást. Az Amerikai Nagydíjnak otthont adó austini versenypálya igazgatója, Bobby Epstein szerint a film nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy az idei futamukra több jegyet adtak el előzetesen, mint a korábbi években, s így várhatóan rekordlátogatottságra számíthatnak.


„Bizonyítéknak ott vannak a jegyeladás számai. Jó úton haladunk afelé, hogy valamennyi évet tekintve az eddigi legnagyobb látogatottságot érjük el. A foglalt helyek már júliusban elkeltek, és most azon gondolkodunk éppen, hová építhetnénk plusz lelátókat, hogy még több szurkolót tudjunk befogadni. Ennek több oka is van. Nagy szerepet játszanak benne a koncertek is, amiket kínálunk, valamint az is, hogy a pályánk sikeresen kiépített egy szurkolói bázist, a futamunknak már van múltja és hagyománya. Ezeken túl pedig ott van még a Netflix-sorozat, amely az amerikai szurkolók körében a legnagyobb lökést adta a jegyeladásoknál” – vélekedett Epstein.




Fotó: XPB Fotó: XPB


Sok tengerentúli  vélhetően a Drive To Survive-on keresztül ismerte meg igazán az európai autóversenyzés csúcsát jelentő F1-et, vagy ha már ismerte, a sportág iránti érdeklődését a sorozat fokozta. „Az új fogyasztók körében végzett minden felmérésünk azt mutatja, hogy ennek óriási hatása volt, az F1 nagyon sokat profitált belőle. Tényleg zseniális húzás volt. Azért szélesítettük ki a kínálatunkat (ti. a hagyományosan megrendezett koncertekkel – a szerk.), hogy a legkülönbözőbb közönséget szólítsuk meg, és a rendezvényre vonzzuk őket, de a Netflix-sorozat olyan embereket is elért, akiket mi másképpen sosem tudtunk volna megszólítani” – méltatta a novemberi austini futam főszervezője a sorozat kitalálóit.


Austin eközben persze mindent megtesz azért, hogy továbbra se „csak” autóversenyzés szerepeljen a nagydíjhétvégéje kínálatában. Mivel az eddigi gyakorlatuk működött, és a versenyprogramot átíró koncertjeik valóban sokakat vonzottak, idén már szervezik az újabbakat. Taylor Swift, Justin Timberlake, Britney Spears és Bruno Mars után újabb népszerű zenészek lépnek föl, ezúttal Pink és az Imagine Dragons szórakoztatja az F1-re is jegyet váltó nagyérdeműt.