A balesetén kárörvendők ellen emelt szót Hamilton

A biztonság fejlesztésére törekvő FIA-ban maximálisan megbízik, a közvélemény balesetekhez való viszonyulásával viszont nincs teljesen megelégedve Lewis Hamilton. Spa fontos leckével szolgált a versenyzés világa számára.

Lewis Hamilton balesete (Fotó: MTI/EPA)

Jules Bianchi 2014-es szuzukai szerencsétlensége óta először történt végzetes kimenetelű baleset egy Forma–1-es versenyhétvégén. A királykategória betétfutamának számító Forma–2-ben vesztette életét Anthoine Hubert, akinek halála az egész spái paddockot megrázta. Lewis Hamilton először közösségi oldalán reagált a történtekre. Az Instagramon azt írta, sajnos nem minden szurkoló és a versenyzés világában dolgozó ember kezeli kellő komolysággal az autósport veszélyességét, és a mostani eset rámutatott, hogy ez nem megfelelő hozzáállás.


Kijelentéséről vasárnap a belga futam után is kérdezték az ötszörös világbajnokot, aki tisztázta, miért érezte szükségét a posztjában említettek leírásának. Mint rámutatott, nem is kell messzire menni az időben ahhoz, hogy példát találjunk a balesetekhez való nem megfelelő viszonyulásra. Ő a szombati harmadik szabadedzésen csúszott a gumifalba Mercedesével, és ahogy autója megállt, hallhatta, hogy a lelátókon nem kevesen kárörvendően reagáltak hibájára.


„A sportnak nem ez volt a legjobb hétvégéje. A szombati egy kemény nap volt, és még ma sem volt egyszerű a pályára jönni. De úgy éreztem, muszáj. Csak próbáltuk rendezni a gondolatainkat, és Anthoine szellemiségében versenyezni. Az első szabadedzés nem alakult valami jól számomra, aztán összetörtem az autót a harmadikon. Emlékszem, amikor a falnak csapódtam, voltak szurkolók, akik csak üvöltöttek. Elég jelentős becsapódás volt. És azért is mondtam, amiket. Ezért mertem kimondani, amit a nap végén írtam” – magyarázta a címvédő.




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


„A versenyre jövet arra gondoltam, hogy elvesztettünk egy nagyszerű versenyzőt az előző napon, és a világ csak megy tovább, folytatódik a verseny, és be kell ülni az autóba, el kell végezni a feladatot. Én most rá és a családjára gondolva versenyeztem, és imádkoztam értük. Csapatként jó munkát végeztünk, és Charles (Leclerc) is nagyszerű volt, gratulálok neki!”


Megkérdezték, vannak-e aggályai a versenyzés biztonsága kapcsán a történtek után. „Az FIA ezen a téren óriási eredményeket ért el. Hihetetlenül keményen dolgoztak, és láthattuk már a nagy előrelépéseket. Charlie (Whiting) hatalmas dolgokat tett a fejlődésért, és ez folytatódik” – felelte.


Az év elején elhunyt versenyigazgató utódja, Michael Masi megerősítette, a szövetség valóban nem fog hátradőlni a biztonság témájában. „A biztonság folyamatosan fejlődik. Egyre többféle technológia áll a rendelkezésünkre, különböző anyagok válnak elérhetővé – a biztonság javítása egy véget nem érő folyamat. Korábban is mondtam, most is elismétlem: a biztonság az FIA legalapvetőbb pillérét jelenti, a szövetség részben ezért létezik. És itt nincs megállás. Folytatni fogjuk a kutatásokat, és javítunk, amin csak tudunk” – ígérte az ausztrál.




Alain Prost és a Renauét-csapat a juniorversenyzőjét veszítette el (Fotó: XPB) Alain Prost és a Renauét-csapat a juniorversenyzőjét veszítette el (Fotó: XPB)


A négyszeres világbajnok Alain Prost pályafutása során több halálesetet is látott testközelből. Miközben a versenyzés világa folyamatosan fejlődik, szerinte Hubert esete ismét rávilágított arra, hogy a látszatnak sosem szabad bedőlni, mindig törekedni kell a még jobbra. „Ez most egy nehéz nap a versenyzés közössége számára. Nagyon szomorú mindannyiunk számára. Személy szerint arra emlékeztet, amit a nyolcvanas években éltünk át. Mindig azt gondoljuk, hogy nem történhet többé semmi, de történhet. A motorsport veszélyes. És sok másik sportág is veszélyes. Ilyen tekintetben a motorsport talán a biztonságosabb sportágak közé tartozik. Elég csak megnézni, a kerékpározásban két fickó is meghalt nemrég, mindketten fiatalok. Nehéz ez, de látható, hogy összefogunk, és muszáj még jobbá tenni, tovább fejleszteni a biztonságot. Szeretjük ezt a sportágat, és szeretjük az életet is” – fogalmazott a Renault tanácsadójaként az általuk támogatott Hubert-rel is együtt dolgozó Prost.


„Anthoine-t én akartam az akadémiánk tagjává tenni, gyakran beszélgettünk. Kedves kölyök volt, intelligens, nagyon okos és kíváncsi. Tesztelt velünk idén F1-es autót Ausztriában, és éppen pénteken állapodtunk meg a jövő évi F2-es programunkról. Talán az F1-ig kísértük volna őt. Ez annyira szomorú, nincsenek rá szavak. Huszonkét éves volt – még túlságosan fiatal” – mondta honfitársáról a korábbi versenyző.