Renault: Jeleztük, jobb a motor!

A meglepően jó olaszországi teljesítmény a Renault motorrészlegét igazolja – vélik a francia istálló versenyzői, akik nemcsak a szezon, hanem a 2016-os visszatérés óta tartó új gyári éra legjobb eredményét szállították egy olyan pályán, ahol kiemelten fontosak az erőforrások.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Már a szabadedzéseken látszott, hogy a Renault erős hétvégét zárhat Monzában, a futam azonban minden várakozásukat felülmúlta, Daniel Ricciardo ugyanis negyedik, Nico Hülkenberg pedig ötödik lett, ilyen jó eredményt pedig visszatérésük óta még nem jegyeztek. Az ausztrál tudja, némi szerencsére is szükségük volt, ez a hétvége azonban egy jó jel a folytatásra nézve.


És amellett, hogy jó jel, a Renault motorrészlegén dolgozókat is igazolja, kiemelkedő eredményüket ugyanis egy olyan pályán érték el, amitől korábban talán mindegyiknél jobban tartottak, hiszen itt nagyon sok múlik a motorerőn (ebben pedig sokáig alaposan elmaradtak).


„Tényleg hiszem, hogy ma egy olyan autónk volt, ami valóban jó a negyedik hely megszerzésére” – nyilatkozta Ricciardo. „Persze, Sebastian (Vettel) segített nekünk egy kicsit, de, amikor ott voltam a negyedik helyen, akkor hittem, hogy a sebességünk egyértelműen jó ehhez a pozícióhoz” – tette hozzá. „Az egész csapatnak köszönettel tartozom, persze azoknak a srácoknak is, akik Viry-ben dolgoznak a motorok építésén.”




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


„Egyértelmű jelzés az, hogy most itt, Monzában értük el a legjobb csapateredményt 2008 óta. Az előző években eléggé gyászos hangulatban jöttek ide, de most találtak valamit, sikerült előrelépni a motorokkal, szóval ezt most nekik ajánlom” – magyarázta az ausztrál, aki reméli, az eredmény nemcsak egyszeri volt, noha Monza vonalvezetése különleges.


„Bízom benne! Nagyon bízom benne. Most teljesen eltérő versenypályák jönnek. Következőnek éppen Szingapúr. Oda nagy leszorítóerő kell, egy városi pálya sok bukkanóval. Monza teljesen különleges. Egyedi. Monza az Monza. Itt nagyon alacsonyra kell állítani a szárnyakat. Viszont, annak ellenére, hogy ez egy egyedi pálya, szerintem sokat tanulhatunk abból, amit itt csináltunk” – zárta gondolatát a hétszeres futamgyőztes.


Csapattársa, a Renault-tól az év végén távozni kényszerülő Hülkenberg is elsősorban a motorrészleg munkáját dicsérte. „Jó volt” – kezdte értékelését. „Jól rajtoltam, leelőztem Danielt, aztán a második kanyar is jól sikerült. Jó szélárnyékot kaptam Sebastiantól és a Mercedesektől. Az első etap nehéz volt, Daniel megelőzött, de azért a többi középcsapat előtt tudunk maradni.”


„Az eredmény nagyon jó a csapat számára. Huszonkét pontot szereztünk, ez óriási eredmény számunkra. Elégedettnek kell lennünk. Spában és itt is jók voltunk. Két igazi erőpályáról van szó, de a csapat nagyon nagy előrelépést tett ezen a téren tavaly óta. Elismerés jár nekik. Azoknak a srácoknak, akik a motoron dolgoztak. Többé nem kell rejtőzködnünk. Egy kicsit a pályán is múlt, a pálya karakterisztikáján. Ez is segített rajtunk” – fejezte be a német.




Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)