Újra sóderágy lehet a Parabolica mellett

Ismét sóderágy kerülhet a Parabolica kanyar mellé, hogy a jövőben ne ismétlődjön meg a múlt szombati vita a pálya kiszélesítéséről – hintette el az FIA versenyigazgatója, Michael Masi, akinek egyéb ötletei is vannak a probléma megoldására.

Fotó: XPB

Az FIA már a hétvége kezdete előtt jelezte, törölni fogja azokat a köridőket, melyek a Parabolica kiszélesítésével születtek (a helyzet egyértelműnek tűnt, aki átlépi a fehér vonalat, annak elveszik a körét), Sebastian Vettel Q3-as esete azonban komoly vitát generált, és a szövetség is beismerte, a videofelvételek alapján nem tudta megítélni, a német valóban átlépte-e a vonalakat.


Vettel végül megtarthatta idejét, a szövetség pedig jelezte, lépni óhajt, hogy elkerülje az ehhez hasonló szituációkat (melyek egyébként sem tüntetik fel túl jó színben a bírákat). Megoldási javaslatokból egyelőre nincs hiány.




Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)



Ezek közül az egyik a 2014 óta a kanyar mellett lévő aszfaltozott bukótér elbontása, és a sóderágy visszatelepítése lehet. „Mindent meg kell vizsgálnunk” – jelentette ki a versenyigazgató, Michael Masi a problémamegoldás kapcsán. „Visszahozhatjuk a kavicságyat. Telepíthetünk oda kettős rázókövet, vagy akár füvet is. Minden lehetséges, és rendelkezésünkre álló megoldást figyelembe kell vennünk, mindet ki kell elemeznünk” – magyarázta.


Elmondta, az aszfaltozott bukótér is maradhat, hiszen az is egy megoldás lehet, hogy a belgiumi Raidillonhoz hasonlóan itt is egy elektronikus érzékelő kap helyet. „Valóban az lenne a legjobb megoldás az adott körülmények között, hogy elhelyezünk egy érzékelőt, és ha valaki szélesít, csak kapunk egy értesítést a képernyőn? A helyzet nem egyszerű, nem kapkodhatunk el semmit. Rengeteg különböző tényező van, amit meg kell vizsgálni” – fogalmazott.


Bármi lesz is, Masi jelezte, a 2020-as verseny előtt mindenképp tisztázni szeretnék, milyen irányba indulnak el. „Meg fogjuk vizsgálni a helyzetet a biztonsági szakemberekkel és a pálya illetékeseivel, és valószínűleg a következő futamra lesz megoldás. Lesznek megbeszélések és több szimulációt is elvégzünk majd. Ami engem illet, az elsődleges terület az elektronikus érzékelők elhelyezése lenne. Ez automatikussá tenné az egészet. Bármi, ami automatizálható, az megkönnyítheti az életünket” – zárta gondolatát az ausztrál szakember.




Michael Masi (Fotó: XPB) Michael Masi (Fotó: XPB)