Musorujsag
Élő Eredmények

Az Alfa vagy semmi? Hülkenberg az F1-es búcsúval is számol

Az Alfa vagy semmi? Hülkenberg az F1-es búcsúval is számol

Crash, Autosport
Egyre nagyobb a valószínűsége, hogy kiszorul a Forma–1 mezőnyéből Nico Hülkenberg. Miközben a Ferrari Antonio Giovinazzi pozícióját erősíti, a német a távozás lehetőségére is felkészült.

Egy hónapon belül másodszor kapott kosarat Nico Hülkenberg egy Forma–1-es csapattól, így kezd egyre kilátástalanabbá válni a helyzete. A nyári szünetről visszatérve előbb jelenlegi csapata, a Renault közölte vele, hogy helyette Esteban Oconnal képzeli el a jövőt, a Szingapúri Nagydíj előtt most pedig a legreálisabb célállomását jelentő Haas jelentette be, hogy mégis megtartja inkább az őket alapításuk óta erősítő Romain Grosjeant.

A szingapúri sajtónapon Hülkenberg elismerte, nem érte őt váratlanul a Haas döntése, mert nemigen haladtak a tárgyalásaik. „Nem hajszoltam ezt a megállapodást. Nem jutottunk előrébb, nem állapodtunk meg, nem állt össze a dolog a Haasszal. Ez most a következménye ennek. A Haas valóban egy lehetőség volt előttem, és beszéltünk is, ez nem titok. De nem jutottunk egyezségre, nem sikerült megállapodást kötnünk” – kommentálta a helyzetet.

Hülkenberg előtt sorra zárulnak be az ajtók, és jelen állás szerint jó esély van rá, hogy nem lesz tagja az F1-es mezőnynek 2020-ban. Két lehetősége lenne még, az egyiket a Williams jelentheti, a másikat az Alfa Romeo. Mindkét istállónál van még egy szabad hely. Rorbert Kubica éppen csütörtökön jelentette be, hogy az év végén távozik a Williamstől, ám miután a brit istálló anyagilag sem áll jól, a legesélyesebb a szabadon maradó ülésükre Nicholas Latifi, aki szponzori háttérrel is rendelkezik.

Az Alfa Romeo keze eközben félig-meddig meg van kötve. Antonio Giovinazzi nem remekelt az első szezonjában, és ponttermést tekintve is messze elmaradt Kimi Räikkönentől, ám kérdéses, mindez önmagában elegendő válóok lehet-e úgy, hogy ő a mezőny egyetlen olasz tagja, és az Alfa partnerének, a Ferrarinak a kötelékébe tartozik.

Nico Hülkenberg (Fotó: MTI/EPA) Nico Hülkenberg (Fotó: MTI/EPA)

Ezek alapján Hülkenberg annak lehetőségével is számol, hogy kiszorul az F1-es rajtrácsról. „Az ember tisztában van vele, látja, hogy még milyen elérhető lehetőségek vannak, és mely ülésekre nincs esély. Szerintem eléggé nyilvánvaló. Jelenleg nem tudom. Kicsit már kicsúszott a kezemből az irányítás, így a legfontosabb az lesz, hogy jól teljesítsek a pályán. Csak időre van szükségünk. Vannak lehetőségek, reális esélyek, de ebben a játszmában soha nem mehetsz biztosra” – ismerte el.

A Williams esetében ezenkívül az is probléma lehet, hogy a Renault-hoz viszonyítva a sereghajtó csapat komoly visszalépés lenne Hülkenberg számára. És elmondása szerint bármilyen árat nem fizetne azért, hogy az F1-ben maradhasson. „Bármennyire is szeretném az F1-ben folytatni, szükséges, hogy legyen értelme is. A megfelelő megállapodásnak kell létrejönnie. Nem akarok bármi áron a Forma–1-ben maradni, csak hogy legyen valami. Nem szeretnék lekezelő vagy tiszteletlen lenni a Williamsszel, ezt általánosságban értem, akár a Haas mostani helyzetére is. Számomra ez a legfontosabb” – tisztázta álláspontját.

A Ferrari Giovinazzi mögött áll

Az Alfa Romeo ilyen szempontból jobb opció lenne Hülkenberg számára. Az istálló csapatfőnöke, Frédéric Vasseur jól ismeri őt, és a pletykák szerint talán még hajlana is alkalmazni. A némettel 2009-ben az ART-csapatnál együtt nyerték meg a GP2-es bajnokságot, tisztában van a képességeivel, ráadásul az is előnyt jelenthetne Hülkenbergnek, hogy a Saubernél töltött 2013-as szezonja révén több ismerőse is van a csapatnál.

Ellene szól viszont, hogy a Ferrari máris jelezte, kitart Giovinazzi mellett, ami azért rossz hír, mert a vörösök az előző évek gyakorlata alapján komoly beleszólással bírnak az Alfa egyik ülésének sorsába.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke védelmébe vette Giovinazzit, és jelezte, nagyobb lehetőségeket látnak benne, mint amit eddigi eredményei sugallnak. „Volt egy hibája Belgiumban, amiért kétségtelenül nagy árat fizetett, de ettől még pontszerző helyen állt, és Monzában a legjobb tízben is ért célba. Antonio fejlődik, de szüksége van a megérdemelt támogatásra. Jelenleg nem érzem úgy, hogy olyan higgadt lenne, mint amilyennek lennie kéne, és kötelességünk a Ferrarinál magabiztossá tenni őt, hiszen egyike a versenyzőinknek. Antonio előtt fontos versenyek állnak, melyeken meg kell erősítenie, hogy fejlődik. Ez nem egy teszt számára, hanem egy lehetőség annak bizonyítására, amit már a legutóbbi versenyeken is megmutatott.”

Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB) Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)

A ferraris szerint Giovinazzi számára extra nehézséget jelent idén, hogy ezt megelőzően két éven keresztül nem versenyzett sehol, csak a Ferrari szimulátoros fejlesztőversenyzőjeként tevékenykedett. „Ebben a szezonban még nem kapta meg a lehetőséget arra, hogy teljes egészében megmutassa, amire képes, de figyelembe kell venni bizonyos tényezőket. Az egyik és legfontosabb, hogy két évig nem versenyzett sehol. Antonio egyre jobb lett az időmérőkön, nagyon közel került Kimi teljesítményéhez, a versenyen viszont még hiányzik nála valami, főleg a kerék a kerék elleni csatáknál. Ez szerintem az önbizalom hiánya miatt lehet, amiatt, hogy két évig kényszerből távol volt a versenyzéstől. A legfontosabb számára most a pozitív tendencia” – mondta róla Binotto.

E tendencia pillanatnyilag Giovinazzi mellett szól, hiszen az Olasz Nagydíjon idén másodszor ért célba pontszerzőként. A versenyzőt ez a jövője szempontjából is magabiztossá tette. „Én csak annyit tudok, hogy jól kell teljesítenem, úgy kell folytatnom, ahogy Monzában, tartanom kell a tempót. A Paul Ricard óta az időmérőkön igazán közel vagyok Kimihez, és ennek örülök. A fő gondot eleinte a versenyek jelentették a kihagyásom miatt, de egyre jobb leszek ezen a téren is. Ha jó eredményeket érek el, senki sem veheti el tőlem az ülésemet jövőre” – jelentette ki Giovinazzi, aki nem érzi az extra terhet sem magán a jövője bizonytalansága miatt.

Az ő és Binotto szavai nem ígérnek jót Hülkenbergnek, azt bizonyítják ugyanis, hogy a Ferrari kész tovább próbálkozni Giovinazzival, és hacsak nem fut katasztrofális versenyeket, ragaszkodni fognak az üléséhez. Márpedig ezzel bezárhatják az F1 kapuját az ennél többre hivatott Hülkenberg előtt.

190919 idotabla SzingGP

Borítókép: Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

További tartalmak