Még az utolsó pillanatban is úgy tűnt, rosszul áll a szénája Romain Grosjeannak a Haasnál. Erősen hullámzó teljesítménye, mindössze 8 pontja és néha egészen bizarr hibái miatt a szakma biztosra vette, hogy az amerikai csapat a jó nevű Nico Hülkenbergre cseréli őt. Aztán a szingapúri hétvége felvezetéseként Günther Steinerék mégis bejelentették, hogy 2020-ban is Grosjean lesz Kevin Magnussen csapattársa, mivel az istállójuknak az autóval kapcsolatos idei nehézségeik miatt most a folytonosságra van a legnagyobb szüksége.
Hogy valós fenyegetés volt az F1-ből való kiszorulás Grosjean számára, azt utólag a versenyző is elismerte. Elárulta például, hogy már komolyan kacérkodni kezdett a gondolattal, hogy más kategóriában folytassa. Aztán a hatéves kisfiával, Simonnal folytatott egyik beszélgetése felnyitotta a szemét, mit is akar valójában. „Azután gondoltam meg magam, hogy az autóban ülve beszélgettem a hat éves fiammal. Épen tartottunk valahová, amikor azt mondta: ‘Apa, szeretnélek látni a Forma–1-ben, mert még sosem voltam egy nagydíjon sem.’ Valójában egy filmes napra elvittem már, amikor öt éves volt. Ekkor arra gondoltam, hogy muszáj látniuk a Forma–1-ben. Egy apróság volt csupán, de erre volt szükségem ahhoz, hogy biztosan tudjam, folytatni akarom” – vallotta be őszintén az apuka, akinek Simon mellett van egy lánya is, Camielle.
Grosjean szavaiból kiderül, konkrét tervei voltak az F1 utáni életre. Korábban erről csak annyit árult el, hogy az IndyCarban az oválpályáktól való félelme miatt nem versenyezne, valamint hogy érdekesnek tartja a Forma–E-t, de azt inkább csak C-tervnek tekinti. Ma már nem titok, az F1 utáni B-tervét a német túraautó-bajnokság, a DTM jelentette. „Ez egy személyes elmélkedés volt. Akarom-e a Forma–1-ben folytatni, ahol tudom, hogy elég kevés esélyem lesz a bajnoki címre? Vagy inkább egy olyan sorozatot választok, ahol tudom, hogy bajnok is lehetek? Mindig is szenvedélyesen szerettem a DTM-et, már 2006 óta, amikor még a Forma–3-ban versenyeztem. Nagyszerű bajnokságnak tartom, az autók klasszul néznek ki. És ha még kombináltam is volna a DTM-et a Forma–E-vel, az igazán klassz szezon lett volna.”
„Az A-tervem a Forma–1 volt, aztán voltak további lehetőségek is. A B- és a C-terv a DTM és a Forma–E volt, vagy akár a kettő egyszerre” – fedte föl Grosjean.
E terveket most egy évre biztosan félreteheti, 2020-ban már az ötödik szezonját kezdi meg a Haas csapatával. És közben azon kezdhet gondolkodni, melyik futamra, futamokra viszi magával Simont és Camille-t…