Musorujsag
Élő Eredmények

Hamiltont letaglózta a Ferrari váratlan gyorsasága

Hamiltont letaglózta a Ferrari váratlan gyorsasága

Sky Sports, Autosport, Motorsport Week
Lemaradt volna a fejlesztési versenyben a Mercedes? Lewis Hamilton elismerte, sokkolta őket a Ferrari szingapúri jó formája, és csak az újításaikkal tudja magyarázni azt.

Amikor pénteken Lewis Hamilton a múlt évi emlékezetes szingapúri pole-köréről beszélt, megjegyezte, szeretné megismételni azt a különleges pillanatot. Akkor még úgy tűnt, minden esélye meglesz rá: a szabadedzéseken könnyedén szórta a jó időket, szárnyalt, óriási fölényben volt csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben, és a Mercedes erősebbnek tűnt a riválisainál, még ha a Red Bull egy körön nagyon szorongatta is őket.

Szombaton aztán Hamilton elő is rukkolt egy nagy körrel, ám az kissé izzadságszagú volt, és nem is a dicsőséget hozta meg neki, csak kapaszkodott vele – váratlan módon a Ferrarikra, akik egy nappal korábban még nem is voltak a radarjukon…

„Tőlem a végén valami különlegesre volt szükség, és mindent bele is adtam. Biztosan többször is érintettem a falat. De ennél többet nem tudtam kihozni az autóból. Örülök, hogy az első sorban állok, és a két Ferrari között vagyok” – nyilatkozta a Charles Leclerc-től 0,191 másodperccel kikapó Hamilton, aki Sebastian Vettelt 29 ezredmásodperccel múlta felül, bebiztosítva a második rajtkockát.

Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA) Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

A brit elismerte, mindenre számítottak, csak arra nem, hogy a Ferrari fogja őket ennyire megizzasztani. „Nem tudom, honnan jött ez a gyorsulás náluk egy ilyen utcai pályán. Az év korábbi szakaszában nem voltak ennyire közel. Nyilvánvalóan remekül dolgoztak. Nem igazán tudom, hogy hol veszítettük el. Az első szektorban vesztettünk kicsit, annak az első része egyenesekből áll. De a középső szektorban és az utolsóban is tartják velünk a lépést. Összességében nagyot léptek előre.”

A szektoridők alátámasztják Hamilton megállapítását. Leclerc az elsőben 0,231 másodperccel volt jobb Hamiltonnál, a másodikban 0,005-det adott neki, és a harmadikban is csak 0,045 másodpercet kapott tőle. Ez egyfelől azt mutatja, hogy a Ferrari ezúttal valóban versenyképes a kanyarokban, másfelől hogy nem melegíti túl teljesen a gumikat a kör végére, mint idén korábban oly gyakran.

Hamiltonnak kettős magyarázata van a fordulatra: a Ferrari szingapúri fejlesztései komoly előrelépést jelentenek, a Mercedesnél pedig hiányoznak az újítások. „Mennünk kell tovább. Nekünk most nem volt fejlesztésünk egy ideje, és lehet, hogy ha érkezik, az a segítségünkre lesz. Úgy vágtunk neki ennek a hétvégének, hogy szoros csatára készültünk a Red Bullokkal. Tudtuk, hogy hogyan muzsikált a Ferrari a nagy leszorítőerős pályákon, eddig nem voltak rajtuk olyan erősek. Például Budapesten sem. Erre hirtelen előálltak ezzel a fejlesztéssel, és a jelek szerint bevált.”

„Természetesen nem számítottunk arra, hogy ennyire jók lesznek, és hogy ennyire le leszünk maradva. De remek munkát végeztek. Már annak is örülök, hogy közéjük tudtam kerülni. Éppen csak! Nem voltunk ma elég gyorsak. Megszenvedtünk azért, hogy ilyen elöl legyünk, de nekem tetszik, hogy ennyire szoros a verseny közöttünk. Remélhetőleg jó csaták várnak ránk.”

Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: XPB) Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A címvédő egy éve a pole-ból rajtolva tudott nyerni, mégpedig azután, hogy hasonlóan nagy fordítással, szenvedős szabadedzések után szerezte meg az első rajthelyet. Az akkori szerepében ezen a hétvégén mintha Leclerc lenne. Bár a pénteki hosszú etapok még mindig azt mondatják, a Mercedes jobb lehet versenytávon, az időmérős meglepetés után biztosra már semmi sem vehető.

Emellett az sem jó ómen az ötszörös világbajnok számára, hogy a legutóbb 11 szingapúri versenyből 8-at a pole-szerző nyert meg. Toto Wolff csapatfőnök ettől függetlenül még nem adta föl. „A statisztika a jelek szerint ellenünk van. De még el sem rajtolt a verseny. Ha Lewis jól tudna rajtolni, és Valtteri is nyerne pár helyet, szerintem egészen jó helyzetben lennénk.”

A rajtnál a brit máris bizonyíthatja, hogy megtanulta a monzai leckét Leclerc-től, és mostantól ő is keményebben fog csatázni. „Holnap agresszívek lehetünk” – jegyezte meg. Majd amikor visszakérdeztek, hogy a monzainál agresszívebbek, csak mosolyogva annyit felelt: „Ez egy utcai pálya, meglátjuk.”

190919 idotabla SzingGP

Borítókép: Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak